Vidzemē astoņos mēnešos ceļu satiksmes negadījumos cietuši 30 velosipēdisti 0
Šā gada astoņos mēnešos fiksēti 47 ceļu satiksmes negadījumi, kuros kopā cietuši 30 velosipēdisti, no tiem viegli cietuši 23, bet smagi septiņi velosipēdu vadītāji, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne.
Negadījumos bojā gājis viens velosipēda vadītājs. Augustā vien notikuši desmit ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti velosipēdisti. Tajos cietuši pieci riteņbraucēji. Savukārt pērnā gada astoņos mēnešos fiksēti 64 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 49 velosipēdisti, no tiem 17 velosipēdisti negadījumu rezultātā guvuši smagas traumas, bet bojā gājis viens velosipēda vadītājs. Arī septembra pirmajās dienās Vidzemē cietuši vairāki nepilngadīgi velosipēdisti.
Velosipēds ir lielisks sabiedrotais, kas var atvieglot nokļūšanu darbā, skolā, kā arī pavērt jaunas aktīvās atpūtas un ceļošanas iespējas, taču Valsts policija atgādina, ka ir jāņem vērā virkne noteikumu, kas attiecas uz ikvienu satiksmes dalībnieku, tāpat jārespektē noteiktas drošības prasības, kas attiecas tieši uz velobraucējiem.
Velosipēdam vienmēr ir jābūt tehniskā kārtībā. Katru reizi pirms došanās ceļā vajadzētu pārliecināties par bremžu darbību un par braukšanai atbilstošu gaisa spiedienu riepās.
Ieteicams, lai mugurā būtu spilgtas krāsas apģērbs ar atstarojošiem elementiem. Bērniem obligāti jālieto aizsargķivere, tai jābūt aizsprādzētai. Vietās, kur nav izveidota īpaša veloinfrastruktūra, velosipēdistiem jābrauc pa ielu vienā rindā un iespējami tuvāk brauktuves labajai malai.
Taču arī jebkurš cits velobraucējs, ja uz ceļa nejūtas droši, piemēram, intensīvā satiksmē vai sliktos laika apstākļos, drīkst braukt pa ietvi. Tikai jāpatur prātā, ka pa ietvi pārvietojas arī gājēji, tas nozīmē, ka velobraucējiem jārespektē kājāmgājēji un viņu drošība.
Braucot tumsā vai citos nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam jāieslēdz lukturi – priekšā jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanam. Noteikumi paredz, ka velosipēdam jābūt aprīkotam arī ar atstarotājiem, uzsvēra policijas pārstāve.
Neskatoties uz to, ka 2019.gada astoņos mēnešos cietušo velosipēdistu skaits ir samazinājies, tomēr joprojām tas ir salīdzinoši liels. VP reģistrējusi vairākus ceļu satiksmes negadījumus, kuros cietuši bērni, tāpēc, sākoties jaunajam mācību gadam, VP aicina vecākus pārrunāt ar bērniem velo drošības jautājumus, atkārtot ceļu satiksmes noteikumu prasības, lai ceļš uz skolu būtu drošs un bez nepatīkamiem pārsteigumiem.
VP Vidzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas priekšnieks Jānis Lūks stāstīja, ka, iestājoties tumšā laika periodam, velosipēdu vadītāji ļoti kūtri izmanto atstarojošās vestes, lai gan ceļu satiksmes noteikumos tas ir noteikts kā obligāts pienākums.
Ik gadu VP plānotu reidu laikā mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tajā skaitā velosipēdu vadītājiem izdala vairākus simtus atstarojošās vestes, tomēr situācija ar to izmantošanu būtiski neuzlabojās, sacīja Lūks.
Arī šajā sezonā VP turpinās veikt aktivitātes, kuru laikā atgādinās ceļu satiksmes noteikumu prasībās, iespēju robežās dalīs atstarojošās vestes, tomēr būtu vēlams, lai arī paši velosipēdisti jau savlaicīgi padomā par savu drošību, aicināja Lūks.