VID šogad plāno strādāt pie klientu apkalpošanas centru attīstīšanas 0
Valsts ieņēmumu dienesta (VID) šogad plāno strādāt pie klientu apkalpošanas centru attīstīšanas un sniegto pakalpojumu pilnveidošanas, kas ir VID šā gada prioritātes, trešdien žurnālistiem norādīja VID Nodokļu pārvaldes direktora vietniece Dace Pelēkā.
Viņa teica, ka VID šogad strādās pie nodokļu un muitas informācijas sistēmu pilnveides, klientu apkalpošanas kvalitātes uzlabošanas, darbinieku kvalifikācijas celšanas un klientu apkalpošanas centru un muitas kontroles punktu attīstības.
Savukārt VID nodokļu pārvaldes direktora vietniece Ilze Jankova informēja, ka šogad plānots arī veikt būtiskus pasākumus elektroniskās deklarēšanās sistēmas pilnveidē – mazināt administratīvo slogu, uzlabot funkcionalitāti un pašapkalpošanās kvalitāti.
Lai uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti, plānots attīstīt informatīvā tālruņa darbību, pilnveidot rakstveida komunikāciju un sadarbību ar citām iestādēm, radot plašāku informācijas pieejamību. Tāpat plānots pilnveidot sociālo dialogu un informācijas pieejamību ārzemēs dzīvojošajiem latviešiem.
Savukārt VID atbildīgā pārstāve par e-muitas sistēmu attīstību Ingrīda Gulbe-Otaņķe pastāstīja, ka klientu apkalpošanas kvalitātes uzlabošanai muitas iestādēs šogad plānots nodrošināt atzītā komersanta statusu (“Authorised Economic Operator”, AEO) pārvadājamo kravu robežšķērsošanu ārpus rindas, kā arī nodrošināt iespēju pasta sūtījumu muitošanai formalitātes pieteikt pa e-pastu.
Tāpat plānots modernizēt muitas klientu apkalpošanas punktu tehnisko aprīkojumu, lai samazinātu kontrolei nepieciešamo laiku.
VID ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un kārto muitas lietas. VID ir izveidots 1993.gadā.