Vētras dēļ 10 000 mājsaimniecību Kurzemē palikušas bez elektrības 3
Spēcīgā vētra izraisījusi bojājumus AS “Sadales tīkls” elektrolīnijās, bez elektrības atstājot aptuveni 10 000 mājsaimniecību. Visaktīvāk elektromontieru brigādes šobrīd strādā Latvijas rietumos, informē AS “Sadales tīkls”.
Kā jau iepriekš prognozēja meteorologi, vētra sestdienas pēcpusdienā ir sākusies piekrastes rajonos. Vēja brāzmas 30-35 metrus sekundē ir radījušas elektroapgādes traucējumus vairākos Kurzemes novados.
Sestdien plkst.16 elektroapgāde spēcīgā vēja dēļ ir traucēta aptuveni 10 000 klientu Ventspils, Kuldīgas, Pāvilostas, Saldus un Talsu novadā. Bojājumu novēršanas darbos iesaistītas 34 elektromontieru brigādes.
Galvenos bojājumus izraisa vētrā nolauztie koki un zari, kas krītot pārrauj elektrolīniju vadus – tas var būt tikai viens koks, taču lūztot izraisa atslēgumu visā elektrolīnijā. Vietām, iekaroties līnijā, koki ir izgāzuši balstus vairākiem elektrolīnijas posmiem.
Jau piektdien AS “Sadales tīkls” strādāja pastiprinātā režīmā, mobilizējot papildus elektromontieru brigādes, kas iesaistīsies vētras izraisīto bojājumu likvidēšanā, apzinot materiāltehnisko bāzi, kā arī sazinoties ar vietējām pašvaldībām. Sestdien darbs turpinās pastiprinātā režīmā, sekojot līdzi vētras virzībai.
Uzņēmumā brīdina, ka sestdien vētras skartajos reģionos ir gaidāma nepatstāvīga elektroapgāde, jo elektrotīkla dispečeri veiks aktīvus tīkla pārslēgumus, lai pēc iespējas drīzāk atjaunotu elektroapgādi pēc iespējas vairāk klientu.
Tā kā joprojām ir vērojams spēcīgs vējš, AS “Sadales tīkls” aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un ievērot pastiprinātas drošības prasības, īpaši atrodoties elektrolīniju tuvumā. Spēcīgā vējā var lūzt koki un zari, pārraujot elektrolīniju vadus un radot bīstamas situācijas, kas apdraud iedzīvotāju dzīvību.
Gadījumos, ja tiek traucēta elektroapgāde, par atslēgumu un tā novēršanu klientus informē ar īsziņas (SMS) palīdzību. Par bojājumiem SMS tiek sūtīti tikai uz datubāzē reģistrēto lietotāju norādīto kontakttālruni. AS “Sadales tīkls” dispečeri seko līdzi situācijai vidējā sprieguma un zemsprieguma elektrolīnijās, operatīvi vadot bojājumu novēršanas darbu. Savukārt uzstādītās IT sistēmas nodrošina informatīvo saiti ar klientiem, ziņojot par brīdi, kad elektroenerģijas piegāde klienta objektā ir atjaunota.
Iedzīvotājiem konstatējot bīstamu situāciju elektrolīniju tuvumā, lūgums rīkoties atbildīgi un nekavējoties ziņot, zvanot uz AS “Sadales tīkls” klientu servisa diennakts bojājumu pieteikšanas tālruni 80200404.