Foto: Edijs Pālēns/Ieva Leiniša /LETA

“Vēstule iekrita mēstulēs” – Siliņa apgalvo, ka novēloti uzzinājusi par “airBaltic” vajadzīgo naudu 2

Premjerministre Evika Siliņa (JV) esot par iespēju, ka valstij varētu būt kārtējo reizi jāiegulda nauda “airBaltic” uzzinājusi tikai decembrī, jo no uzņēmuma padomes oktobrī izsūtītais epasts esot iekritis premjerministres mēstulēs. Tā Siliņa pauda intervijā Delfi raidījumā “Kāpēc”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Vai redzi kļūdu attēlā? Tikai cilvēki ar augstu IQ spēj atbildēt 5 sekunžu laikā 1
Kokteilis
FOTO. “Tagad tētis viņu sargās…” Jāņa Timmas bijusī sieva emocionālā ierakstā parāda dāvanu, kas tapusi lielākajam basketbolista aizstāvim
Kokteilis
Galvenās 2025. gada modes antitendences – atstāj šīs izvēles pagātnē! 2
Lasīt citas ziņas

Uz vairākkārt uzdoto jautājumu, vai tiešām tik būtisks temats būtu apspriests tikai vienā epastā, Siliņa precīzu atbildi nesniedz.

Jau ziņots, ka nesen “airBaltic” paziņojums par to, ka tā atceļ tūkstošiem avioreisu. Vēlāk uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks ierakstā “Linkedin” paziņoja, ka papildu kapitāla ieguldījums no valsts, visticamāk, ir neizbēgams. Pirms divām nedēļām raidījumā “Kas notiek Latvijā?” žurnālists Jānis Domburs norādīja – “airBaltic” padome jau oktobrī premjeri informējusi par potenciālo scenāriju, kurā valstij lidsabiedrībā varētu nākties ieguldīt vēl 50-100 miljonus eiro, raksta delfi.lv.

CITI ŠOBRĪD LASA

Raidījumā “Kāpēc” Siliņa gan apgalvoja, ka neesot par šādu iespēju laikus uzzinājusi tīri tehnisku iemeslu dēļ. “Ziniet, es nezināju, jo man atnāca padomes vēstule mēstulē un man nebija šādas informācijas. Tad, kad es uzzināju, tas bija stipri vēlāk decembrī, ka ir šāds pieprasījums, bet tas galīgi nesakrita ar to, ko teica uzņēmuma operatīvā vadība,” viņa uzstāja.

Jautāta, vai tiešām par šādu iespēju, ka valstij varētu būt jātērē vērienīga naudas summa “airBaltic” glābšanai, uzņēmuma padome informējusi tikai vienā epasta vēstulē, Siliņa skaidru atbildi nesniedza. “Padome piedalījās vairākās valdības sēdēs, kurās tika lemts par “airBaltic”, un tur tika diskutēts, kā piesaistīt stratēģisko investoru. “airBaltic” vienmēr ir bijuši izaicinājumi ar finansēm, tas nav nekas jauns. “airBaltic” refinansēja sevi pagājušajā pavasarī, jo mēs zinām, ka viņiem pietrūkst finansējuma. Mēs zinām, ka ir vajadzīgs patstāvīgi papildus finansējums, tā nav jauna informācija,” viņa raidījumā teica.

“Tas arī nav bijis skaidri zināms, tāpēc, ka vēl vasarā Vaska kungs apgalvoja, ka mēs ejam… Septembrī mēs sanācām ļoti pēkšņā, ātri sasauktā sēdē pēc Satiksmes ministrijas (SM) un uzņēmuma padomes iniciatīvas, ka mums ātri ātri vajadzīgs IPO [sākotnējais publiskais akciju piedāvājums biržā – red.] rudenī pirms ASV prezidenta vēlēšanām. Un tur negāja runa, ka būs valstij papildus jāiegulda, tas, kas bija secināts, ka mums ir ātri jāsakārto visi jautājumi ar pamatkapitālu, lai varētu īstenot IPO procesu. Un redziet nu tur nebija runa, ka valstij būs kaut kas papildus jāiegulda,” viņa atkārtoja.

Jautāta, vai tad sanāk, ka Vasks melo, Siliņa atkal neatbildēja skaidri, vien norādot, ka viņa aiziešana no uzņēmuma padomes “par kaut ko liecina”.

Siliņa arī pauda, ka šobrīd SM esot uzdots veikt analīzi “no valsts labāko interešu aizstāvības puses” – cik valsts varētu atļauties ieguldīt “airBaltic”, lai tas būtu pamatots ieguldījums, scenārijā, ja nenotiek IPO un nav privāto investoru. Viņa gan vienlaikus arī kritizēja pašu SM, sakot ka esot konceptuāli jāreformē situācija, kad viena ministrija pārvalda tik daudzus lielus un sarežģītus uzņēmumus, kā “airBaltic”, “Rail Baltica” un “Latvijas Dzelzceļš”. Šobrīd SM ar to netiekot galā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.