Vērtējam lielo tīģeri: motociklu “Triumph Tiger 1200” 0
Par britu firmu “Triumph” rakstīju 8. jūlijā, kad konkursa “Latvijas Gada motocikls” ietvaros vērtēju mazo tīģeri, vidējas klases enduro ceļojumu motociklu “Tiger 800”, tāpēc neatkārtošos. Atkārtot nāksies to, ka līdzīgi kā mazo tīģeri, arī strādājot pie lielā, britu konstruktori pa durvju starpu lūkojušies uz BMW analogu. Tur nav ko liekuļot: BMW speciālisti šai ziņā riktīgi visiem ir priekšā, atsevišķās pozīcijās ar vāciešiem konkurē tikai “Honda” un vienā – automātiskās ātrumkārbas izstrādē – ieliek arī BMW un visiem pārējiem motociklu ražotājiem uz pasaules.
Kad pagājušajā gadā paceļoju pa Latviju ar BMW R 1200 GS, ar ko tagad mēģina konkurēt “Triumph Tiger 1200”, toreiz rakstīju: labākais priekš manis un labākais, ar ko esmu braucis. Šogad ar “Tiger 1200” nobraucu līdz Zilupei un atpakaļ. 642 km, 9,05 stundas pie stūres, vidējais ātrums 70,7 km/h, 5,75 l degvielas /100 km. Saule, vējš, lietus. Atsita pagājušā gada BMW sajūtas. Jaudīgs, smags (un tāpēc stabils), mežonīgs uzrāviens (droši apdzīt fūres, kas ceļo uz Krieviju un maisās pa kājām), ērts un… gandrīz visi pamana un ievēro, kas patīkami, protams. Rēzeknē pienāca klāt vīrs un stāstīja savus piedzīvojumus ar motocikliem, un nobrīnījās par dzinēja kubatūru – tikpat, cik viņa žigulītim kādreiz! Zilupē puika pacietīgi aiz stūra gaidīja, kamēr pie veikala notiesāju bulku un izdzeru limonādi: tā viņam, par spīti smidzinošam lietum, gribējās sagaidīt, kad šis ceļu zvērs ierēcas. Tā jau ir viena no motociklu sūtībām: radīt prieku sev un citiem.
Diez vai tīģeris bembi apēdīs, bet noteikti neļaus gulēt piesaulītē. Un atņems kādu pircēju, kam principā iebildumi pret BMW, Vāciju vai kurš gandrīz par to pašu baudu grib maksāt mazāk: jauna BMW R 1200 GS cena Latvijā pie dīlera šobrīd ir no 20 000 eiro uz augšu (atkarībā no komplektācijas), “Tiger 1200” pie viņu dīlera uzņēmuma “SDK” – 17 900 eiro.
No skata tīģerim tāds pats pīles knābis priekšā (izbīdījums virs riteņa) un aizmugurē kardāna pievads kā BMW. Arī vidū degvielas tvertnes dizains līdzīgs. Tāpat kā BMW bezsajūga ātrumu pārslēgšana, elektriski regulējams stikls, kruīzkontrole un virkne citas elektronikas, kas piederas šādas klases braucamajiem. Atsevišķi sildāms sēdeklis: vadītājam un pasažierim. Seši braukšanas režīmi: četri rūpnīcas uzstādīti dažādiem laika apstākļiem un ceļa klājumiem, divus vadītājs var izveidot speciāli sev. Moderna antibloķēšanas sistēma, kas ņem vērā ar motocikla slīpumu attiecībā pret brauktuvi. LED gaismas un dienas braukšanas gaismas, piegaismošana pagriezienos kā modernām automašīnām.
Elektronisks, moderns, krāsains un labi redzams displejs, tomēr zaudē BMW “planšetei”, ar kuru tas sācis aprīkot šī gada modeļus – gan lietošanas ziņā, gan iespēju, nav, piemēram, iespējams pieslēgt navigāciju. Šai ziņā gaidām britu atbildi. Konkurence virza moderno pasauli.
Dzinēju ziņā liktu neizšķirtu. 1170 kubikcentimetru vācu divu cilindru boksertipa dzinējs ar 125 zirgspēkiem pret britu 1215 kubikcentimetru trīs cilindru rindas dzinēju ar 141 zirgspēku. Gan viena, gan otra dzinēja tips izkopts līdz pilnībai. Jaudas ziņā ierindas braucējam pilnīgi pietiek un pāri paliek kā ar vienu, tā otru. Sajūtu ziņā vācietis vairāk spiež pie zemes un šķiet agresīvāks, savukārt brits savu trīs cilindru dēļ dzied līganāk, arī zemos apgriezienos saglabā milzu spēku.