
Profesionāļi vērtē “Latvijas Gada auto” 0
Konkursa žūrija šogad papildinājusies ar vairākiem auto nozares profesionāļiem. Šeit pirmie iespaidi pēc “Lielā testu brauciena”, kas bija pārdomas rosinošs ne tikai žūrijas vecbiedriem, bet arī jaunpienācējiem.
Jānis Rapa, “Lattelecom” transporta nodaļas vadītājs: “Šogad konkursā pārstāvēta ļoti plaša automobiļu gamma – gan dažādu klašu vieglie auto, gan krosoveri, gan komerctransports. Tā ir lieliska iespēja trīs dienu laikā notestēt 32 automobiļus. Labi var salīdzināt dažādu klašu tiešos konkurentus. Tāpat ļoti noderīgi ir tas, ka šeit var sastapt daudzus nozares cilvēkus, ar kuriem mierīgā atmosfērā iespējams apspriest pretendentus, kopīgi izdiskutēt par to īpašībām un lietojuma iespējām. Ikdienas rutīnā tā pietrūkst, jo katrs bieži vien seko līdzi tām lietām, kas nepieciešamas darbā, bet pārējam tik lielu vērību nevelta. Tā kā man ikdienas darbā sanāk daudz nodarboties ar komerctransportu, priecē, ka šogad šī klase ir visai plaši pārstāvēta – seši dažādu izmēru automobiļi. Šogad liels progress visā modeļu gammā ir tieši “Ford” markas komercautomobiļiem.
Kopumā varu teikt, ka ļoti uzskatāmi modernās tehnoloģijas iet plašumā un tagad ir pieejamas pat mazbudžeta klases automašīnām. Šajā ziņā mani pārsteidza “Citroen Cactus”.
Pārliecinošu sniegumu bezceļos demonstrēja “Skoda Octavia Scout”, kas faktiski ir parasts vidējās klases auto ar pilnpiedziņu un nedaudz paaugstinātu klīrensu. Taču vislabāk sevi bezceļa apstākļos parādīja “Dacia Duster” – vienkāršs, bet sliktiem ceļiem ļoti piemērots auto. Kompaktklasē interesants šķiet “Nissan Pulsar”, kuram ir plašs salons un ļoti taupīgs dīzeļdzinējs.
Tagad nepieciešamas dažas dienas, lai prātā apkopotu visus iespaidus, jo nav vienkārši izvērtēt un salīdzināt tik dažādus automobiļus.”
Jānis Bite, “Latvijas valsts mežu” saimniecības pārvaldes vadītājs: “Piedalos “Latvijas Gada auto” žūrijas darbā pirmo gadu, tādēļ ir sevišķi interesanti un jūtos kā ieguvējs – pāris dienās notestēt un sajust uzvedības atšķirības starp automobiļiem izstādē nav iespējams. Labā ziņa ir tā, ka visi konkursa pretendenti Latvijas apstākļos ir gana labi lietojami.Katrs ražotājs konstruē automobili konkrētam mērķim, bet tajā pašā laikā autofirmas cenšas uz konkurentu fona kaut kā izcelties. Šeit visi jaunumi ir vienkopus, tādēļ to visu var ļoti labi izvērtēt un salīdzināt. Piemēram, “Citroen Cactus” lauž tradicionālos stereotipus par to, kādam jābūt automobilim. Tā vadības panelis ir ļoti moderns, pilnīgi atšķirīgs no līdz šim pierastā. Kvalitatīvi nostrādāta un viegli uztverama ir “Mini Cooper S” multimediju sistēma. Patīkami pārsteidza “Ford” komerctransporta plejāde. Šie auto sajūtu līmenī brauc kā vidusmēra vieglie auto un ir arī attiecīgi aprīkoti. Savos testa braucienos rūpīgi sekoju degvielas patēriņa rādītājiem. Šajā ziņā labākie rezultāti bija “Nissan Pulsar” un “Ford Transit Courier”. Visi pārstāvētie kompaktklases vai C segmenta automobiļi ir vienlīdz augstā līmenī, tā ka ļoti grūti kādu izcelt. Tas uzskatāmi parāda, cik šis autoražotājiem ir svarīgs segments. Savukārt bezceļos nebija pārsteigums “Dacia Duster” pārākums pār citiem mūsdienu krosoveriem. Tiem virsbūves pārkares ir tik lielas kā parastiem vieglajiem auto, kas traucē nopietnāku šķēršļu pārvarēšanai. Mazauto “Renault Twingo” ir savdabīga konstrukcija ar motoru un piedziņu aizmugurē. Šis modelis droši viens būs populārs Eiropā, taču pie mums mazos nepērk. Man pietrūka hibrīdauto un elektromobiļu. Vienīgo šogad pārstāvēto “Toyota Yaris Hybrid” nav tā īsti ar ko salīdzināt.”
Pēc “Lielā testa brauciena” žūrija, kuru šogad veido 29 auto nozares profesionāļi un autožurnālisti, balsos par uzvarētājiem papildu nominācijās – “Latvijas eko auto 2015”, “Latvijas apvidus auto 2015”, atjaunotajā nominācijā “Latvijas komercauto 2015”, “Latvijas premium auto 2015” u. c., kā arī par fināla astoņnieku, kas pretendēs uz prestižo titulu “Latvijas Gada auto 2015”.