5) Runājot par radioastronomijas centra jeb IKSA centra projektu, Rēvalde norāda, ka “[..] Projekts tika normāli realizēts. [..] Domāju, ka mūsu kļūda bija tikai formāls iegansts gan naudas nedošanai, gan uzbrukumiem man [..]. Apgalvojums neatbilst patiesībai. 8
• Ventspils pilsētas dome, protams, ir dziļi gandarīta, ka šis Latvijas zinātnei tik svarīgais attīstības projekts, iespējams, ir sekmīgi noslēdzies, jo pašvaldība sniegusi maksimāli lielu atbalstu gan tieši finansējot projekta ieviešanas vienību (200 tūkst. eiro apmērā), gan aktīvi iesaistoties darbā ar valdību, kā rezultātā projektam tika nodrošināts nepieciešamais ES finansējums 6,8 milj. eiro un valsts finansējums 1,2 milj. eiro apmērā. Tomēr projekta realizāciju nekādi nevar nosaukt par normālu.
• Pēc VeA pieprasījuma Pašvaldības 2015.gada budžetā projekta līdzfinansēšanai tika rezervēti apjomīgi finanšu līdzekļi teju pus miljona EUR apmērā.
• Ņemot vērā līdzekļu apjomu, pašvaldība kopš 2015.gada vidus vairākkārt lūdza VeA sniegt informāciju par līdzekļu nepieciešamību, uz ko saņēma viennozīmīgas atbildes, ka līdzekļi nebūs nepieciešami (pēdējo reizi – 04.11.2015.). Savukārt, 26.11.2015. – 4 dienas pirms projekta realizācijas beigu termiņa – domē pēkšņi tika saņemts VeA pieprasījums par līdzekļu piešķiršanu 464 tūkst. EUR apmērā.
• Tā kā nebija iespējams gūt pietiekošu pārliecību par Projekta naudas plūsmas un projekta budžeta izpildi, pastāvēja būtisks risks, ka pašvaldība var zaudēt projektā ieguldītos līdzekļus, tāpēc līdzekļi netika piešķirti.
• Papildus jāatzīmē, ka VeA Sadarbības iestāde Valsts izglītības attīstības aģentūra gandrīz 2 mēnešus pēc projekta termiņa beigām 2016. gada 21. janvārī oficiālā vēstulē informēja Ventspils pilsētas domi, ka projekta veiksmīgā pabeigšanā pastāv būtiski riski un joprojām nav saskaņoti Projekta grozījumi, kas nepieciešams, lai apstiprinātu attiecināmos izdevumus 7,1 milj. EUR apmērā.
6) Tāpat Rēvalde intervijā norāda, ka “[..] Sanāca tā: es esmu rektore, bet tas nenozīmē, ka man šo augstskolu patiešām vajadzētu vadīt. Vadīt grib domes vadība. [..] Viņš [Vītoliņš] zvana un saka, kas jādara [..]. Apgalvojums neatbilst patiesībai.
• Pašvaldība atbilstoši likumdošanai nevar noteikt un nenosaka, kas jādara augstskolas vadībai.
• Komunikācija un darbības koordinācija ar VeA no domes vadības puses ir notikusi par tēmām, kas svarīgas VeA attīstībai, piemēram – normatīvo aktu projekti, kas paredz augstskolu zinātniskās darbības finansēšanas principu izmaiņas, augstāko valsts amatpersonu (Ministru prezidents, ministrs, Saeimas komisijas priekšsēdētājs) vizītes Ventspilī un šo vizīšu sekmīgu plānošanu.
• Vienlaicīgi jāuzsver, ka Ventspils pilsētas pašvaldība ir radījusi VeA un ieguldījusi tās attīstībā 15 milj. EUR, tādēļ nevar būt vienaldzīga pret situāciju VeA, kas pasliktinās.
• Augstskolu likums paredz, ka senātu un rektoru augstskolas attīstības stratēģijas jautājumos var konsultēt Padomnieku konvents, kura locekļi līdz 2014. gadam bija arī Ventspils pilsētas domes vadības pārstāvji. Diemžēl – rektore jau vairāk nekā 2 gadus nav piedāvājusi senātam kandidātus jaunajam VeA padomnieku konventam, tādējādi padomnieku konvents nav sanācis ne reizi Rēvaldes pilnvaru laikā.