Venēcija ierodas Rīgā 
 0

Laikmetīgās mākslas centrā “KIM?” līdz 25. aprīlim skatāma Kaspara Podnieka, Kriša Salmaņa 55. Starptautiskās Venēcijas mākslas biennāles Latvijas paviljona ekspozīcijas Rīgas versija “North by Northeast. Paviljona dekonstrukcija”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Lasīt citas ziņas

Spīķeros apskatāmas K. Podnieka fotogrāfijas no sērijas “Rommeļa pienotava” ar tās pavadošo skaņu celiņu un K. Salmaņa instalācija – Venēcijas biennālē eksponētā “kustīgā koka” motorizēta animācija. Rīgas izstādes iekārtojumā mākslinieki sadarbojas ar arhitektu Austri Mailīti.

Protams, liela loma Venēcijas ekspozīcijā ir konkrētai telpai, kas Rīgā ir jau pavisam cita. Tālab jo interesanti redzēt, kur un kā eksponētas ne vien K. Podnieka fotogrāfijas, bet arī pīlādzis, kas Venēcijā bija iekārts griestos un šūpojoties ar zaru galiem aizskāra zemi. Spīķeros skatāma Venēcijas mākslas biennālei veidotā Latvijas paviljona “North by Northeast” (“Ziemeļi – ziemeļaustrumi”) pārveidotā versija. Tās oriģinālajos apjomos izstādi Rīgā neļāva eksponēt vecās Spīķera ēkas izmēri, kas abiem māksliniekiem – K. Podniekam un K. Salmanim – lika meklēt jaunus veidus darbu eksponēšanai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kamēr K. Podnieka fotogrāfijas un videoinstalācijas no diviem monolītiem blokiem šobrīd izliktas apskatei divās atsevišķās zālēs un kļuvušas daudz pieejamākas, jo ir pakārtas zemāk un līdz ar to arī apskatāmākas, K. Salmaņa instalācija ir pārtapusi no reāla “kustīgā koka” uz virtuālu. Koks joprojām šūpojas, taču tas notiek fotogrāfijās, kuras līdzīgi kā zootropā tiek filmētas un pārraidītas uz ekrānu.

Šī ir jau trešā versija izstādei. Izstādes veidotāji atklāj, ka paviljona ievadizstāde Ņujorkā 2013. gada martā bija kā viencēliena operas prelūdija, Venēcijas ekspozīcija no 2013. gada jūnija līdz novembrim – pats uzvedums. Kāds paviljona apmeklētājs tā arī uzrakstīja: “Es biju pārsteigts un domāju, ka tas bija īsts apvērsums de théâtre.” Atgriežoties no viesizrādēm, paviljona izstādei Rīgā ir zināms sakars ar dekonstrukciju – dekorācijas no jauna tiek izceltas un jauna versija par nemainīgi mainīgo režisēta. Latvijas nacionālais paviljons 55. Starptautiskajā Venēcijas mākslas biennālē noslēdzās ar rekordlielu – 222 620 – apmeklētāju skaitu biennāles sešu mēnešu norises laikā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.