Jauno elektrovilcienu “Vivi” pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, 15.12.2023
Jauno elektrovilcienu “Vivi” pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, 15.12.2023
Foto: Evija Trifanova/LETA

Velosipēdu stiprinājumi vilciens būs, tikai tas maksās brangu naudu 0

Velosipēdu stiprinājumu ierīkošana visos jaunajos elektrovilcienos izmaksās 948 592 eiro, tostarp 806 303 eiro veidos Eiropas Savienības (ES) kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam līdzfinansējums, aģentūru LETA informēja AS “Pasažieru vilciens” (PV) pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Pat neliela deva var izraisīt problēmas: ārsti brīdina par populāra bezrecepšu medikamenta iespējamiem bīstamajiem blakusefektiem
Kokteilis
Šīs lietas bieži tiek dāvinātas dzimšanas dienā – tas ir stingri aizliegts
Receptes
Karsējot kļūst par indi?! Šis un 9 citi mīti par medu
Lasīt citas ziņas

AS “Pasažieru vilciens” (PV) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors aģentūrai LETA pastāstīja, ka jaunos elektrovilcienus ar stiprinājumiem velosipēdu pārvadāšanai plānots aprīkot pakāpeniski līdz maija beigām.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka patlaban ar velosipēdu stiprinājumiem aprīkoti divi elektrovilcieni. Velosipēdu novietošanai paredzēto stiprinājumu ierīkošana ietver ne tikai statīvu novietošanu, bet arī esošo sēdekļu demontāžu, aizvietojot tos ar atvāžamajām sēdvietām, atdalošās starpsienas nomaiņu vilciena ieejas zonā, lai pasažieris, iekāpjot ar velosipēdu, varētu to ērti aizstumt līdz velosipēdu turētājiem, kā arī informatīvu piktogrammu izvietošanu uz vilciena grīdas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jau ziņots, ka katrā elektrovilcienā būs kopumā 12 velo turētāji. Pasažieri varēs izvēlēties, vai divus velosipēdus novietot vertikālā veidā, izmantojot speciālus āķus, un četrus velosipēdus blakus horizontālā veidā, nostiprinot tos ar īpašu savilcēju, vai arī, izmantojot uzstādītos āķus, novietot četrus velosipēdus vertikāli.

Tāpat velosipēdus iespējams novietot zonā, kas paredzēta personām ratiņkrēslos un māmiņām ar bērnu ratiņiem, ja zonu nav aizņēmušas pieminētās prioritārās pasažieru grupas.

LETA jau vēstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles. Tāpat elektrovilcienos nebija ierīkotas velosipēdu novietnes.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.