Pauls Timrots
Pauls Timrots
Foto – Zigmunds Bekmanis

Velojosla Čaka ielā: Timrots uzskata, ka eksperiments jau tagad ir izgāzies 13

Jau pāris nedēļas Rīgā, Čaka ielā, parādījusies velojosla, kas rīdzinieku vidū radījusi lielu viedokļu šķelšanos. Autovadītāji pārmet domei sastrēgumu palielināšanu, jau tā teju neizbraucamajā pilsētas centrā, tikmēr velobraucēji priecājas par jaunajām iespējām. Pašvaldība gan aicina ielas lietotājus būt iecietīgiem, jo velojosla tur būs vismaz līdz aprīlim, vēsta TV3 ziņas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas
Mārtiņš ikdienā pa Rīgu pārvietojas ar velosipēdu un stāsta, ka vakaros automašīnas Čaka ielā sastrēgumos stāvējušas gan pirms tam, gan tagad.

Viņš gan novērojis, ka tagad satiksme ir sakārtotāka: “Tagad katru dienu kopš te ir tā velojosla es braucu obligāti. Es arī, ja ar kājām citreiz gribu pastaigāt, es nāku šeit, jo beidzot te var pastaigāt. Man kā gājējam vai velobraucējam nebija omulīgi, jo bija nenormāli daudz automašīnas, vienkārši masa. Tagad viņu ir mazāk.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Viedokļi par velojoslām Rīgā dalās divās daļās – vieni priecājas, ka pašvaldība beidzot domā par riteņbraucējiem, citi atkal domi kritizē par lielāku sastrēgumu radīšanu.

Pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš stāsta, ka visas Eiropas pilsētas, kas sāk ceļu pretim cilvēkiem draudzīgākai videi, allaž sākumā saskaras ar pretestību. Viņš pauž arī pārliecību, ka no velojoslas atteikties nekādā gadījumā nevajadzētu.

“Es šajā gadījumā redzu tādu pārejas, pielāgošanās fāzi, kur gan autovadītāji, gan sabiedriskais transports atradīs labāko, optimālāko risinājumu ar luksoforu risinājumiem. Kas, man liekas, būtu solis atpakaļ – ir likvidēt Čaka ielā velojoslas un atgriezt atpakaļ autotransportu. Mums katram droši vien nav zināms neviena kafejnīca, neviens veikals, ko mēs apmeklējam labprāt Čaka ielā un es domāju, ka tā ir smaga cena, ko maksāt par ērtībām galvenokārt autotransportam,” norāda pilsētplānotājs.

Ja salīdzina datus ar laiku pirms Čaka ielas remontdarbiem, šobrīd kavējumi sastrēgumstundās vakaros ir vidēji par 15-20 minūtēm lielāki. Rūpe par sabiedriskā transporta kustību ir arī domei.

“Mēs domājam, kā lai uzlabotu luksoforu signālus, lai, tieši braucot ārā no centra pēcpusdienā, kur šobrīd ir vērojama šī kavēšanās visievērojamākā – kā to lai uzlabotu,” pauž Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV).

Autoeksperts un raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots gan uzskata, – eksperiments jau tagad ir izgāzies, jo pašvaldība nav veikusi mājasdarbu.

Ja esošo kārtību saglabās – sabiedriskais transports kļūšot tik lēns, ka ar to vairs nebrauks: “Vajadzēja pirms tam saskaitīt mašīnas, saskaitīt autobusus, trolejbusus cik brauc, saskaitīt cik kavē vai cik ātri brauc cauri un tagad mērīt. Mums nav nekādu mērījumu pirms tam un šobrīd ir pilni soctīkli un pilna informācija stāv par to, ka nav tik traki, vai, ka ir traki. Tas nav nekāds mērījums, tās ir tikai emocijas.”

Datus un viedokļus par transporta plūsmām dome sola analizēt ilgākā laika posmā, jo velo josla Čaka ielā būs vismaz līdz aprīlim.

Plašāk TV3 ziņu sižetā:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.