Foto: Evija Trifanova/LETA

Vēlaties velojoslu vai kokus? Brasas pārvada pārbūves laikā plāno nocirst 28 liepas 0

Rīgas domes Satiksmes departaments aicina sabiedriskās apspriešanas laikā rīdziniekus paust viedokli par plānoto 28 liepu likvidēšanu pie Brasas pārvada, aģentūru LETA informēja pašvaldībā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Rīgas pilsētas būvvalde līdz 15.aprīlim ir izsludinājusi sabiedrisko apspriedi par ieceri Gaujas un Miera ielas apkaimē likvidēt 28 liepu aleju. Šādas izmaiņas iecerējis Satiksmes departaments, kas patlaban veic Brasas pārvada pārprojektēšanu.

Lai gan departaments vietā sola iestādīt 26 Latvijas dižliepas, šī iecere jau izpelnījusies nosodījumu no vietējo iedzīvotāju puses. Čiekurkalna apkaimes biedrība savos sociālo tīklu profilos aicina iedzīvotājus iesaistīties apspriedē un norāda, ka kategoriski iebilst pret koku nozāģēšanu. Biedrība norāda, ka liepām ir vairāk nekā 85 gadi un uzskata. Tā arī uzskata, ja tilta estakāde ir jāpaplašina, to var izdarīt uz otras tilta puses rēķina.

CITI ŠOBRĪD LASA
Foto: Evija Trifanova/LETA

Tikmēr Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante norāda, ka tilta pārprojektēšanas laikā nolemts pārvadam Brīvības gatves pusē izbūvēt četrus metrus platu velojoslu, bet otrā pusē – pusotru metru platu gājēju ietvi.

Sabiedriskās apspriešanas mērķis ir noskaidrot vietējo iedzīvotāju vēlmes un nepieciešamību. Ja apspriedes laikā iedzīvotāji uzskatīs, ka tilta modernizācijas laikā veloinfrastruktūras izbūve vai iekļaušana kopējā satiksmes infrastruktūrā nav nepieciešama, būvprojekta autoriem būs jāmeklē citi risinājumi, sacīja Dimante.

Viņa skaidroja, ka projekts paredz četrus metrus platu brauktuves joslu, ņemot vērā to, ka esošā pārvada gabarīti neatbilst mūsdienu prasībām un valstī noteiktajiem būvniecības standartiem, kā arī to, ka diennaktī to šķērso līdz 34 000 transportlīdzekļu, no kuriem 2500 ir kravas transportlīdzekļi, bet 400 – autobusi un tramvaji. Dimante uzsvēra, ka Brasas pārvads ar tām piegulošajām ielām pilda būtisku savienošanas funkciju, tādēļ modernizācijas laikā to plānots paplašināt par vairāk nekā metru.

Viņa akcentēja, ka, sekojot labas pārvaldības principiem, projektēšanas gaitā iesaistīti arī pārstāvji no biedrības “Pilsēta cilvēkiem”, kuru ieteikumi esot ņemti vērā.

Tomēr arī “Pilsēta cilvēkiem” iebilst pret koku izciršanu un savos sociālo tīklu profilos norāda, ka “Brasas pārvada jaunais projekts ir izšķērdīgs un satiksmes drošībai bīstams, jo paredz ierīkot 3,8 metrus platas braukšanas joslas, kas ir krietni platākas par ieteicamajiem trīs līdz 3,25 metriem”.

Reklāma
Reklāma

“Rezultātā tilts ieplānots 2,2 metrus platāks, nekā tam būtu jābūt, kas nozīmē lielu līdzekļu izšķiešanu un 28 liepu alejas nociršanu, jo tām vairs nebūs vietas,” uzskata pilsētvides aktīvisti.

Departaments gan vērš uzmanību, ka ikvienas inženierbūves kalpošanas ilgums pēc tā izbūves ir vairāk nekā 100 gadu.

“Ilgtermiņa risinājumus, paredzot infrastruktūru visiem satiksmes dalībniekiem, jāīsteno jau tagad, pārbūvējot un modernizējot veco un nokalpojušo Brasas pārvada infrastruktūru,” norāda Dimante.

Informācija par būvniecības ieceri un aptaujas lapas pieejamas Rīgas pilsētas būvvaldes mājaslapā. Aptaujas lapas iespējams aizpildīt un nosūtīt elektroniski portālā šeit – sadaļā e-pakalpojumi, nosūtīt pa pastu vai iemest dokumentu kastē pie Rīgas pilsētas būvvaldes, Amatu ielā 4.

Pēc publiskās apspriešanas rezultātu apkopošanas būvvalde ziņojumu par publiskās apspriešanas rezultātiem virzīs izskatīšanai Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas sēdē.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.