Vēlas, lai sabiedriskais transports Rīgā kursētu arī pa ūdeni 0
Sabiedriskais transports Rīgā varētu kursēt arī pa ūdeni. Šādu iespēju aktīvi atbalsta pilsētas plānotāji un tie iedzīvotāji, kuri dzīvo Daugavas vai tās pieteku tuvumā.
Piemēram, lai nokļūtu no Mangaļsalas uz Bolderāju, pārbraucot pāri Daugavai ar laivu, ir nepieciešamas 15 minūtes. Lai šo ceļu veiktu ar sabiedrisko transportu caur pilsētas centru – vairāk nekā stundu. Vietējie iedzīvotāji jau gadiem ir teikuši, ka viņiem nepieciešama satiksme pāri upei, tomēr tālāk par runām nekad nav ticis.
Šonedēļ pilsētas plānotāji rīkoja plašu diskusiju par ūdens satiksmes iekļaušanu pilsētas transporta sistēmā. Tiek piedāvāti vismaz četri maršruti, kuros varētu kursēt laivas vai nelieli kuģīši – piemēram, no Centrāltirgus uz Lucavsalu, Nacionālās bibliotēkas uz Vecrīgu, kur jau ir piestātnes. Jo tālāk no tiltiem, jo šāda satiksme būtu aktuālāka.
Pilsētvides plānotāji piedāvā ūdens transportu iekļaut Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā, aprīkot laivas un kuģīšus ar tādām pat verificēšanas ierīcēm, kā autobusus un trolejbusus, un arī cenu par braukšanu noteikt līdzīgu kā pa sauszemi.
Skeptiski par šādu ideju ir gan “Rīgas satiksmes” un pašvaldības, gan arī brīvostas pārstāvji. Tieši braucēju skaits un izmaksas ir galvenie argumenti, pret ideju izveidot pilsētā laivu un kuģu satiksmi. Rīgas pilsētas arhitekts Gvido Princis tomēr atzina, – panākta vienošanās, ka pilsētplānotāji šo satiksmes veidu iekļaus pilsētas plānā pārskatāmā nākotnē.
[yesnopoll background=”#ff9c51″]