Foto – Anda Krauze

Vai ir pienācis elektrisko mašīnu laikmets? Ja runājam par autobūvi Latvijā, tad uzreiz jāteic – tas prasītu ļoti lielas investīcijas. Jo mums tad jārada auto, kas spētu konkurēt pasaules tirgū. Jābūt labākajiem. Taču kvalitāte prasa ieguldījumus. Patlaban Latvija to nevar atļauties. 0

Bet, ja kāds no lielajiem uzņēmumiem izdomātu atvērt te savu rūpnīcu, piemēram, “Škoda” vai “Toyota”, mēs tam būtu gatavi, jo mums ir gan izcili inženieri, gan strādnieki. Mums ir tradīcijas, ir smadzenes, ir rokas. Latviešiem ir daudz priekšrocību, mēs varam būt lieliski dažādās nozarēs. Man prieks, ka daudzi latvieši to pierāda un pasaule to novērtē. Pirms gadiem desmit Francijā vai ASV bija jāskaidro, kas ir latvieši, kur ir Rīga, bet tagad, vismaz Kolorado štatā, kur notiek Paikspīka, deviņdesmit procentu zina, kas ir Latvija. Ikviens latviešu sasniegums sportā, mūzikā vai zinātnē kļūst par visu mūsu atpazīstamības zīmi.

Reklāma
Reklāma

*

TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

Tehnoloģijas attīstījušas. Elektriskās lietas ir ļoti mazas un ļoti labas. To iespējas ir izcilas, līdz šim tādu nav bijis. Patlaban visu bremzē akumulatori. Lietotājam ir jānopērk akumulatori, kas maksā lielu naudu. Turklāt nevar, piemēram, folksvāgenā ielikt tik daudz akumulatoru, lai varētu nobraukt tādu pašu attālumu kā ar benzīna auto. Bet man ir pieradums, ka ar savu auto varu aizbraukt uz Ventspili un atpakaļ. Ar elektrisko folksvāgenu pagaidām to nevar.

Akumulatoru dēļ elektriskās mašīnas ir dārgas, smagas un tām ir mazs nobraukums. Tas, kurš radīs mazu, vieglu, jaudīgu un nedārgu akumulatoru, kļūs miljonārs. Taču tas nav mūsu lauciņš. Mēs gaidām, kad tas notiks.

CITI ŠOBRĪD LASA

Protams, Amerikā ir tesla, ko ražo “Tesla Motors”. Patlaban tesla ir labākā elektriskā automašīna pasaulē, ar to var braukt tikpat tālu kā ar parasto auto. Tiesa, tā ir dārga, taču ļoti komfortabla.

Arī Ķīnā ienāk elektriskie auto. Latvijā to patlaban ir simts. Man pagaidām nav elektriskā auto, jo ekonomiski tas nav izdevīgi. Taču lietošanā elektriskā mašīna ir ļoti laba. Tikai pirmais ieguldījums ir liels, bet pēc tam viena kilometra nobraukums ir četras reizes lētāks nekā braucot ar benzīnu. Pēc septiņiem gadiem cenas starpība būs izlīdzinājusies. Turklāt elektriskajam automobilim nav jāmaina eļļa, tam ir motors, kas griežas mūžīgos gultņos, kas nav jāmaina vispār. Sanāk, ka uz servisu jābrauc tikai, ja bremzes jāpievelk vai riteņi jāsabalansē.

*

Mums darbā pusdienas un kafijas dzeršana notiek pēc grafika. Ir obligātas pauzes. Tas ir viens no laba darba priekšnoteikumiem – cilvēkiem ir gan jāstrādā, gan jāatpūšas. Parasti mums sestdienas un svētdienas ir brīvas. Bet, ja ir tā, ka vienā brīdī jāstrādā arī naktī vai nedēļas nogalē, viss tiek iepriekš pārrunāts un saskaņots. Jo te jau visi mēs esam entuziasti, visi gribam rezultātu. Taču cilvēkiem ir arī jāsamaksā. Mums ir laba Latvijas alga, ne Eiropas. Tomēr alga – tas arī ir svarīgs faktors. Bez tā nevar.

Man pašam brīvais laiks arī reizēm ir. Nevar jau raut bez apstājas. Atpūšos ceļojot. Varu ceļot pa Latviju, varu ceļot pa pasauli. Mums ar sievu patīk braukt uz kalniem. Bet citādi atpūtu man nevajag. Es negribu atpūtu, jo man gribas darīt to lietu, kas man ir reizē darbs un hobijs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.