Mašīnu es taisu, nevis pamatojoties uz iepriekšējiem aprēķiniem, bet gan balsoties personiskajā pieredzē. Piemēram, ja liftam ir jābūt desmit reižu izturīgākam nekā tajā ietilpstošo cilvēku kopējam svaram, ir skaidrs, kā veikt aprēķinus. Bet mūsu mašīnas gadījumā neviens nezina, cik reižu izturīgākai jābūt mašīnai. Un izturīgākai par ko. Nevar izmantot klasiskās metodes kā celtniecībā – vai tā ferma iztur vai neiztur. Tādēļ es pēc pieredzes taisu tādu konstrukciju kombināciju, par ko zinu, ka tā būs labākā. 0
Bet automašīnas vizuālo tēlu veido mūsu dizainers Egons Martinsons, profesionālis savā jomā. Taisot mašīnu, es rēķinos, ka virsbūves uzdevums ir uzlabot aerodinamiku, mašīna ar atvērtiem riteņiem nebrauc tik ātri kā tā, kam riteņi slēgti. Pirmā formula brauktu ātrāk, ja riteņiem apkārt būtu čaulīte. Jo mazāka, slaidāka forma, jo labāk. Otrs uzdevums – automobilim jābūt maksimāli vieglam. Mēs līdz pēdējam sīkumam pārdomājam svara samazināšanas iespējas. Mūsu mašīna ir par trīssimt kilogramiem vieglāka nekā japāņu mašīna. Viņiem tas patlaban ir nesasniedzams lielums. Mūsu auto svars ir tūkstoš simt piecdesmit kilogramu, bet mūsu konkurentu japāņu – tūkstoš četrsimt piecdesmit kilogramu. Kamēr neuztaisīs ievērojami vieglāku mašīnu, apdzīt mūs nespēs.
Par to visu tiek domāts. Egons ir ne vien dizainers, bet arī automobilists, tāpat kā es beidzis RPI, taču viņam ir ķēriens uz zīmēšanu, viņš savulaik RAF ir strādājis. Tad nu mēs saliekam funkcionalitāti tā, lai skaisti izskatās. Jo mēs zinām – lai mašīna būtu ātra, tai jābūt skaistai. Visam līdz sīkumiem jābūt skaistam, sakoptam, līdz galam izdarītam.
Starp citu, pat Dakarā, ja vien laiks atļauj, mašīna ik nakti tiek nomazgāta. Tikai galīgas krīzes apstākļos mazgāšana var izpalikt.
Bet pasaules čempionātā rallijkrosā, kur Reinis Nitišs tagad ļoti labi brauc un atkal Latvijas karogu stutē, mašīna vienmēr ir nomazgāta.
Arī aerodinamikas pārbaude notiek tikai dabā. Pieredze ļauj mums paredzēt deviņdesmit procentus. Tērējot lielu naudu, to varētu uzlabot vēl par pieciem procentiem, tērējot ļoti lielu naudu, uzdzīt līdz deviņdesmit astoņiem. Bet mums pietiek ar deviņdesmit.
Jā, no brīža, kad mehāniķis nogriež pirmo caurules posmu, līdz tam, kā gatavs auto nobrauc no estakādes, paiet deviņi mēneši.