Šādi mācīties pazīt zvērus pēc to atstātajām “pēdām” būtu daudz interesantāk nekā aplūkot fotogrāfijas vai zīmējumus.
Šādi mācīties pazīt zvērus pēc to atstātajām “pēdām” būtu daudz interesantāk nekā aplūkot fotogrāfijas vai zīmējumus.
Foto – Indulis Burka

  3

Kā rīkoties?

Kā šādā situācijā rīkoties medību kursu organizatoriem un topošajiem medību vadītājiem, kuri eksāmenam drīkst sagatavoties patstāvīgi? Varbūt situāciju būtu glābis “obligātās literatūras” saraksts, kurā tad arī meklējamas atbildes.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

VMD medību daļas vadītājs Valters Lūsis atzīst, ka tik lielā teorētiskā pārbaudījuma jautājumu apjomā ir jautājumi, kuri būs jāprecizē vai pat jāizslēdz. Jautājumus ir sagatavojuši eksperti, nosakot augstus zināšanu līmeņa pārbaudes kritērijus, kas dažreiz pārsniedz mednieku kandidātu zināšanu līmeni. Kļūdainus, nesaprotamus vai viennozīmīgi dažādi interpretējamus jautājumus citi eksperti “izsijāja”, tos pārskatot, bet vienmēr būs zināma daļa jautājumu, kurus var pārbaudīt, tikai tos praktiski izmantojot pārbaudījumā.

“Pēc iepriekšējās pieredzes, šis process bija patstāvīgs – tika analizēti atbilžu rezultāti un uzklausīts kandidātu un to apmācītāju viedoklis. Jautājumu būtība nav tikai kandidāta zināšanu pārbaude, kas, protams, ir primāra, bet arī izpratnes, iespējams, kādā jautājumā arī uzmanības pārbaude. Teorētiskajā mednieka kandidāta pārbaudījumā ir iekļautas visas tēmas, kas izriet no Medību likuma, jāzina un jāizprot visiem medniekiem. Medību likumā ir noteikts, ka ikvienam no mums ar savu darbību ir jānodrošina, jāveicina medību resursu ilgtspējīga apsaimniekošana. Pēc šīsdienas sabiedrības prasībām un ne vienmēr viennozīmīgās attieksmes pret medībām, katram medniekam ir jābūt zinīgam un spējīgam pamatot medniecības lomu sabiedrībā, dabas aizsardzībā,” tā Lūša kungs.

Vērtīgs domugrauds

CITI ŠOBRĪD LASA

Reaģējot uz sākto diskusiju, eļļu ugunij paspējis pieliet arī Latvijas Ornitoloģijas biedrības “šefs” Viesturs Ķerus, savā emuārā apcerot medību kursu rīkotāju vēlmi pēc fotogrāfiju kolekcijas, kuras iespējamas eksāmenu biļetēs. Kursu organizētāju vēlmi jaunajiem medniekiem iemācīt pēc iespējas labāk pazīt medījamos un nemedījamos putnus viņš traktējis kā mednieku nespēju atpazīt putnus kopumā. Ķerus kunga teiktajā ir kāds lielisks domugrauds – medniekam jāmācās visu dzīvi. Varbūt ornitoloģijas korifeji varētu palīdzēt, piedāvājot īpašas apmācības iespējas medniekiem? Tā būtu lieliska iespēja izglītoties visiem – gan jaunajiem medniekiem, gan vienkārši putnu vērotājiem, kurus interesē, kāda tieši pīle nonākusi viņu redzeslaukā, gan tiem, kuriem, ziemu pavadot pilsētas dzīvoklī, kādas pīles nosaukums piemirsies.

Raksts tapis sadarbībā ar Medību saimniecības attīstības fonda atbalstu

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.