Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls.
Foto no Shutterstock

Veikalu tīkli “Mego” un “Vesko” līdz 2025.gadam plāno atteikties no sprostos dētām olām 0

Mazumtirgotāju kooperācija “Baltstor” un tajā ietilpstošie pārtikas veikalu tīkli “Mego” un “Vesko” apņēmušies līdz 2025.gadam pilnībā pārtraukt sprostos turētu vistu olu tirdzniecību, informēja biedrības “Dzīvnieku brīvība” korporatīvo attiecību vadītāja Anete Ašmane.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

Veikalu tīklu mājaslapās publicētajos paziņojumos teikts – ņemot vērā patērētāju interesi un līdzdalību dzīvnieku labturības jautājumos, “Mego” un “Vesko” līdz 2025.gadam apņemas pārtraukt sprostos turēto vistu olu tirgošanu. “Apzināmies, ka process būs ilglaicīgs un pakāpenisks – jāveic darbs ar sociālajām izglītības programmām, kā arī jāvienojas ar sadarbības partneriem un piegādātājiem,” sacīts paziņojumā.

Biedrības “Dzīvnieku brīvība” valdes locekle Katrīna Krīgere sacīja, ka šāds lēmums ir vēl viens apliecinājums, ka tādām lopkopības praksēm kā dējējvistu turēšana sprostos nav vietas mūsdienu sabiedrībā. “Sabiedrība kļūst arvien zinošāka, pieprasījums strauji mainās un olu ražotāji atzīst, ka vistu turēšanai sprostos Eiropā tuvojas gals,” viņa teica.

CITI ŠOBRĪD LASA

Krīgere piebilda, ka dējējvistu turēšana sprostos saistīta ar zemu dzīvnieku labturības līmeni. Arvien vairāk uzņēmumu Latvijā iekļauj uzņēmuma sociālās atbildības politikā pasākumus, kas mazina to negatīvo ietekmi uz dzīvnieku labklājību un vidi. Par atteikšanos no sprostos dētu olu izmantošanas paziņojuši tādi uzņēmumi kā “Rimi Latvia”, “Maxima Latvija”, “Stockmann”, “Narvessen Baltija”, “Lido”, “Čilija Pizza”, “Fazer Latvija”, “Hotel Bellevue” un daudzi citi.

2018.gadā “Baltstor” strādāja ar 41,399 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,1% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākas reizes un bija 1,129 miljoni eiro, liecina “Firmas.lv” dati.

Kompānija “Baltstor” reģistrēta 2004.gada martā, un tā ir veikalu tīklu “Mego” un “Vesko” preču zīmolu sadarbības partneris un koordinators. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 142 284 eiro. “Baltstor” kapitālā 61,98% pieder AS “Magnons”, kuras patiesais labuma guvējs ir Mihails Šuliks, bet 38,02% – AS “Interstore Solutions”, kuras patiesā labuma guvēja ir Tamāra Smalovaja.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.