Veikalos nākamgad sagaidāma vērienīga cenu samazināšana. Kā to skaidro tirgotājs? 11
Mazumtirdzniecības nozare ik gadu aug un attīstās, bet tikai atsevišķi tirgus dalībnieki spēj saglabāt savas tirgus pozīcijas vai uzlabot rezultātus esošajos konkurences apstākļos, portālam “LA.LV” norāda “Maxima Latvija” pārstāvji.
Arvien lielāku nozīmi šajā nozarē ieņem tehnoloģijas ar mērķi gan uzlabot iepirkšanās pieredzi, gan arī efektivizēt veikala darbību, tādējādi novirzot līdzekļus labāku piedāvājumu veidošanai klientiem.
Tāpat uzņēmumi arvien aktīvāk iesaistās vides ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā ikdienas darbā.
Zemāk apkopotas 2020. gada nozīmīgākās tendences, kas ietekmēs mazumtirdzniecību pasaulē un Latvijā:
Mākslīgais intelekts ienāk veikalos
Mazumtirdzniecība ir joma, ko nevar iedomāties bez digitālām tehnoloģijām – pašapkalpošanās kases, elektroniskās cenu zīmes, digitālie skeneri u.c. tehnoloģijas ir kas tāds, ko klienti uztver par pašsaprotamu ikdienā.
Tomēr tieši mākslīgajam intelektam ir potenciāls mainīt to, kā mēs iepērkamies, kā mūs veikalā apkalpo un kā tiek organizēts darbs veikalā.
Pateicoties mākslīgajam intelektam, mazumtirgotājiem ir iespēja kļūt efektīvākiem, novirzot līdzekļus vēl labāku piedāvājumu nodrošināšanai klientiem.
Vērienīga cenu samazināšana
Mazumtirgotāju vidū konkurence palielinās, savukārt patērētāji naudu tērē piesardzīgāk.
Tas palielinās spiedienu uz cenām un nākamā gada laikā sagaidāmas vērienīgas un visaptverošas cenu samazināšanas iniciatīvas tirgū.
Mazumtirgotāji iestājas par vides ilgtspēju
Apzinoties vides problēmjautājumus globālā līmenī, uzņēmēji arvien aktīvāk iesaistās dažādās iniciatīvās, lai veicinātu vides ilgtspēju.
Piemēram, videi draudzīga iepakojuma ieviešana, pārtikas pārpalikumu samazināšana, atkritumu šķirošana un energoefektīvu tehnoloģiju ieviešana ir tikai daļa no “Maxima Latvija” iniciatīvām vides ilgtermiņa politikā un katrā no tām tiek īstenota virkne dažādu procesu.
Cilvēks un viņa vajadzības ir datu analīzes pamatā
Vadošie pasaules mazumtirgotāji, izmantojot datu analīzi, kas sniedz padziļinātu izpratni par klientu iepirkšanās paradumiem, nodrošina personalizētu piedāvājumus.
“Maxima Latvija” papildu “Mazuļa klubam”, kas sniedz īpašus piedāvājumus jaunajiem vecākiem, 2019. gadā ieviesa arī “VIP klubu”, kur klientiem tiek sagatavoti īpaši izmeklētu produktu personificēti piedāvājumi atbilstoši iepirkšanas paradumiem.
Arī 2020. gads nesīs pārmaiņas atsevišķu interešu klubu izveidē.
Mazāki un blīvāk izvietoti veikali
Viens no noteicošajiem faktoriem veikala izvēlē ir tā atrašanās dzīvesvietas vai darba tuvumā. Līdz ar to veikalu tīkls Latvijā kļūst blīvāks un tajā dominē tieši nelieli, ērti veikali ar pārdomātu sortimentu.
Piemēram, šobrīd pircējus visā Latvijā sagaida teju 200 veikalos, no kuriem 136 “Maxima X” ir tieši piemājas formāta veikali un vēl seši “Maxima Express” veikali, kas ir īpaši veidoti biroja darbiniekiem un pilsētas viesiem, kuriem ir svarīgi iegādāties gardu maltīti un ikdienai nepieciešamās preces ātri, ērti un par saprātīgu cenu.