Novembrī Latvijā sāks darbu jauns vietējo veikalu tīkls “Citro” 1
Vēloties realizēt paši savu iepirkumu un mārketinga politiku, no mazumtirdzniecības veikalu tīkla “top!” nošķīrušies vairāk nekā 70 veikali, kurus jau drīzumā vienos zīmols “Citro”. Aptuveni 130 veikalu visā Latvijā arī turpmāk darbosies ar “top!” vai “mini top!” vārdu.
Ja tu dzīvo Kurzemē, tad, iespējams, tieši tavs tuvējais “top!” jau drīzumā pārtaps par “Citro”, jo tieši šajā reģionā koncentrēsies lielākais skaits jaunā zīmola veikalu.
Tas gan nenozīmē, ka zīmols “top!” no Kurzemes ārēm pazudīs vispār: turpmāk abi šie zīmoli būs pārstāvēti visā Latvijā.
Pārmaiņas būs ne tikai vizuālas
Sagaidāms, ka pirmie “Citro” veikali savu jauno vizuālo identitāti publiski sāks izrādīt jau novembra sākumā, tomēr konkrētas vietas vēl netiek nosauktas. Savukārt 2020. gada janvārī zīmola nomaiņa tiks pabeigta pilnībā. Ar laiku pircēji varēs pamanīt arī atšķirības sortimentā.
Par jaunā zīmola “Citro” attīstību rūpēsies jaundibinātā SIA “Latvian Retail Management” – 100% vietējā kapitāla uzņēmums, kas līdzīgās daļās pieder mazumtirdzniecības firmām a/s “Diāna”, SIA “Gabriēla” un SIA “LEKON”.
Savukārt “top!” saimniecība, tāpat kā iepriekš, paliek SIA “Iepirkumu grupa” pārziņā.
Plāno straujāku attīstību
“Vēlējāmies piedzīvot dinamiskāku attīstību,” par SIA “Latvian Retail Management” dibināšanas nepieciešamību stāsta a/s “Diāna” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bergmanis, norādot, ka, viņaprāt, “top!” sazarotā struktūra dažkārt bijusi par pamatu pārāk ilgam ceļam uz lēmumu pieņemšanu.
“Mūsdienu tehnoloģijas mazumtirdzniecībā piedāvā milzu iespējas, un, centralizēti pārvaldot šos procesus, mēs varam maksimāli operatīvi piekļūt informācijai, kas nepieciešama attīstībai pieaugošās konkurences apstākļos.”
Savukārt SIA “Latvian Retail Management” valdes priekšsēdētājs Imants Kemlers uzsver: “Mūs vieno kopīga vīzija par vienotu un mērķtiecīgu izaugsmi, kas līdzšinējā sistēmā bija pārāk sarežģīta, smagnēja un laikietilpīga. Esam pārliecināti, ka līdz ar šīm pārmaiņām spēsim būt daudz efektīvāki lēmumu pieņemšanas procesos, varēsim ātrāk ieviest jaunumus un veikt nepieciešamās pārmaiņas, lai darbiniekiem, partneriem un klientiem piedāvātu mūsdienīgus risinājumus un ilgtspējīgu sadarbību.”
“Citro” veikaliem būs reģionālas atšķirības
Elastīgāka pieeja ir iecerēta arī sortimenta veidošanā. “Gribam vairāk sadarboties ar nelieliem vietējiem ražotājiem, kas kādā noteiktā reģionā varētu radīt papildu pievienoto vērtību veikala sortimentam,” skaidro Edvīns Bergmanis. “Līdz ar to uzskatām, ka ne vienmēr nepieciešams uzstāt uz strikti unificētu sortimentu visos zīmola veikalos – reģionālas atšķirības ir ne tikai pieļaujamas, bet pat vēlamas.”
Pēc “Firmas.lv” datiem, “Latvian Retail Management” reģistrēts 2018. gada decembrī, un tā pamatkapitāls ir 51 000 eiro. Kompānijas patiesie labuma guvēji ir Aldis Anzenavs, Igors Lucijanovs, Andris Revizors, Edvīns Bergmanis un Ukrainas pilsonis Vasils Popandopulo.