Veikalam “Maxima” ambiciozi plāni: šogad izstrādās jaunu ceha konceptu 1
2019. gads veikalu tīklam “Maxima Latvija” solās būt īpaši intensīvs. Uzņēmuma valde akcentē divus lielus notikumus. Pirmkārt, jaunajā tirdzniecības centrā “Akropole” tiks atvērti divi “Maxima” veikali un, otrkārt, uzņēmums šogad plāno izstrādāt jauna ceha konceptu, lai nākotnē būtu iespējams optimizēt preču ražošanu, kas nepieciešamas Latvijas, Lietuvas un Igaunijas tirgum.
Pieprasījums pārsniedz piedāvājumu
“Šobrīd zīmola “Meistara marka” pārtikas ražošanas nodaļā strādā vairāk nekā 400 darbinieki. Esam liels un nozīmīgs pārtikas ražotājs Latvijā, piemēram, dienas laikā saražojam vairāk nekā 16 tonnas dažāda veida salātu. Kādēļ mums ir nepieciešams jauna cehs? Tādēļ, ka pieprasījums šobrīd ir lielāks, nekā mēs spējam saražot,” skaidro “Maxima Latvija” valdes locekle Kristīne Āboltiņa.
“Mums ir nepieciešamas plašākas telpas, tādēļ visticamāk, ka tiks būvēts jauns cehs, nevis apvienots kāds no esošajiem. Šo projektu plānojam izstrādāt kopā ar kaimiņiem lietuviešiem un igauņiem, kas tāpat kā mēs, pēdējo gadu laikā ir ļoti auguši. Arī viņiem pieprasījums ir lielāks nekā kapacitāte piedāvā, tādēļ potenciāli pastāv iespēja, ka šajā cehā tiks ražoti produkti visām trīs Baltijas valstīm.”
Uzņēmuma valdes locekle gan teic, pāragri esot runāt par to, kas tieši šajā rūpnīcā tiks ražots un cik lielas investīcijas tajā tiks ieguldītas. “Šis būs ļoti aktīvs darba gads, kura laikā izstrādāsim projekta konceptu un ceru, ka jau gada nogalē būs skaidrs, kurā vietā cehs atradīsies un kas tieši tajā tiks ražots.”
Pērnā gada vasarā “Maxima Latvija” ieguva nomas tiesības lielveikala “Maxima XXX” izveidei topošajā tirdzniecības centrā “Akropole”.
“Šo notikumu ļoti gaidām. “Akropolē” būs gan trīs XXX “Maxima”, gan arī “Maxima Express” formāta veikals, kas atradīsies citā lokācijas vietā. Šajā tirdzniecības centrā startēsim ar jaunām tehnoloģijām, viennozīmīgi tās būs pašapkalpošanās kases, bez kurām dzīve veikalos vairs nav iedomājama. Tiks ieviestas arī tehnoloģijas, kas palīdzēs mūsu darbiniekiem. Turpmāk gan cenas tiks mainītas, gan derīguma termiņi noteikti ar automatizācijas palīdzību,” pastāstīja Āboltiņa.
Latvijā investēs 50 miljonus eiro
“2019. gads būs jaunas pieredzes gads “Maxima” klientiem. Pērn realizētais pagrieziens ļauj mums šogad īstenot turpmākus pārveidojumus un izaugsmi – turklāt kopsolī ar visas grupas uzņēmumiem Centrāleiropā, kur kopumā mēs plānojam īstenot ambiciozu investīciju programmu vairāk nekā 600 miljonu eiro apmērā,” norāda “Maxima Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.
Turpinot, ka Latvijā vien šogad plānots investēt līdz 50 miljoniem eiro, uzlabojot klientu iepirkšanās pieredzi, paplašinot veikalu tīklu tuvāk mājām un dažādojot preču piedāvājumu. “Vienlaikus ar sortimenta izvēršanu mēs turpināsim nodrošināt zemas cenas pircējiem. Lai šos mērķus īstenotu, viens no būtiskākajiem mūsu darbībā būs efektivitāte, inovācijas un ilgtspējas līderība visos uzņēmuma darbības posmos,” sacīja Vilcmeiers.
Vilcmeiers atzina: “Viena no prioritātēm būs ātrs un ērts iepirkšanās un norēķinu process, izvēršot pašapkalpošanās kasu tīklu un bezkontakta norēķinu sistēmu, kā arī iepirkšanās iespēju attīstīšana internetā jaunā un uzlabotā veidolā. Būtiska uzmanība tiks vērsta uz ilgtspējīgu iepirkšanos, aizvien vairāk ieviešot videi draudzīgus risinājumus. Viena no prioritātēm ir turpināt arī sortimenta paplašināšanu, iekļaujot vēl vairāk vietējo ražotāju produkciju, kā arī nodrošināt augstākās kvalitātes standartu.”
Šobrīd Latvijā darbojas 161 “Maxima”, tādējādi nodarbinot 7500 darbiniekus. 2017. gadā veikalu tīkls apgrozīja 723 miljonus eiro, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2016. gadā, bet nodokļos nomaksāja 100 miljonus eiro.