Foto – Fotolia

Veikala prece pie durvīm
: 25% iedzīvotāju apģērbu izvēlas, to iepriekš nepiemērojot 0

Laika trūkums maina Latvijas pircēju paradumus, un nu ceturtā daļa iedzīvotāju apģērbu izvēlas, to iepriekš nepiemērot, kā arī labprātāk to saņem pie sava mājokļa durvīm.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Jaunākajā sūtījumu piegādātāja “DPD Latvija” pētījumā par interneta veikalu klientu paradumiem Latvijā secināts, ka pieprasītākās preču grupas vietējo pircēju vidū Latvijas interneta veikalos ir elektroniskās ierīces (24% respondentu) un sadzīves tehnika (17%), jo šiem pirkumiem ir svarīgas garantijas saistības. Iegādājoties lielākas preces, ir būtiski, lai vajadzības gadījumā ir iespēja preci ērti un saprotami atdot garantijas remontā.

Savukārt ārzemju interneta veikaliem mūsu pircēji dod priekšroku, jo tajos ir iespēja iegādāties zīmolu preces par zemākām cenām nekā Latvijā. Tāpat tajos ir plašāks sortiments un dažādas sezonu izpārdošanas. Populārākie ārzemju interneta veikali latviešu vidū ir “Ebay”, “Amazon”, “Sportdirect” un “Asos”, kuros katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs iegādājas apģērbu, smaržas un kosmētiku.

CITI ŠOBRĪD LASA

Interneta veikalu priekšrocības, protams, ir izdevīgākās cenas un plašāks sortiments, kur papildus ir pieejams detalizētāks preces apraksts. Taču respondenti arī norāda, ka vēlētos, lai veikali precīzi un laikus atjauno informāciju par preču pieejamību, jo nereti ir situācijas, kad uz kāroto pirkumu ir jāgaida vairākas dienas, jo patiesībā tās nemaz neatrodas uz vietas veikala noliktavā.

Tāpat būtiski ir preces atpakaļatdošanas noteikumi, ja klients ir pārdomājis un pirkumu vairs negrib, – vairāk nekā 80% aptaujāto norādīja, ka iespēja ērti un bez maksas atdot atpakaļ pirkumu ir svarīgs aspekts interneta veikala izvēlē. Kā labu piemēru aptaujātie min daudzu ārzemju interneta veikalu praksi, kad, saņemot preci, tai ir pievienota atgriešanas veidlapa – pircējam nav jādomā un jāuztraucas par to, kā savu pirkumu atdot, ja viņam tas nepatīk. “DPD Latvija” mārketinga un pārdošanas vadītāja Ērika Dārziņa gan uzskata, ka mūsdienu elektroniskajā laikmetā šāds serviss ar laiku izzudīs.

Pie durvīm, 
veikalā vai pastā?


Iepērkoties interneta veikalos, vienmēr jāizdara izvēle par preces saņemšanas veidu. Domājot par klientu ērtību, Latvijas interneta veikali piedāvā daudzas alternatīvas klasiskajai paciņas saņemšanai tuvākajā pasta nodaļā.

Sūtījumu piegādātāja “DPD Latvija” aprīlī veiktais pētījums par interneta veikala pircēju paradumiem rāda, ka respondentu sūtījumu saņemšanas izvēli galvenokārt ietekmē trīs kritēriji: piegādes cena, piegādes ātrums un alternatīvo sūtījumu saņemšanas veidu tuvums mājām un darbam. Preces interneta veikalos parasti ir krietni lētākas, un, ja cilvēks ir izvēlējies šo iepirkšanās veidu, tad viņš vēlas izdot maksimāli maz līdzekļu, tostarp arī par piegādi.

Gandrīz viena ceturtdaļa no aptaujātajiem respondentiem izvēlas preci saņemt uz vietas interneta veikalā, kas ir bezmaksas pakalpojums. Protams, tas vairāk attiecas tieši uz rīdziniekiem, jo lielākoties interneta veikali ir bāzēti galvaspilsētā. Savukārt nedaudz vairāk cilvēku – 27,8% – dod priekšroku kurjeram, kurš pirkumu piegādās līdz pat mājas durvīm iepriekš saskaņotā laikā. Kurjerpasta pakalpojumi maksā vairāk nekā paciņas izņemšana tuvākajā pasta nodaļā, taču cilvēki to izvēlas, jo tādējādi viņi savu pirkumu var saņemt ne tikai mājās, bet arī darbā. Kurjers saskaņo arī vēlamo preces piegādes laiku, tāpēc klients var plānot savu laiku, neveicot īpašas izmaiņas savā ierastajā dienas ritmā.

Reklāma
Reklāma

Jāatzīmē, ka, gan izņemot preci internetveikalā, gan saņemot to no kurjera, klientam ir iespēja par to norēķināties arī preces saņemšanas brīdī, kas nav mazsvarīgi, jo daudzi nevēlas maksāt, pirms nav redzējuši un aptaustījuši savu pirkumu.

“Latvijas Pastā” paciņas izņemt vēlas tikai 10,9% no aptaujātajiem interneta veikalu lietotājiem. Šajā kategorijā ietilpst liela daļa ārzemju interneta veikalu lietotāju, kuriem nemaz nav dota izvēle par preces saņemšanas veidu. Tāpat “Latvijas Pastā” paciņas izvēlas saņemt cilvēki, kuri dzīvo mazpilsētās un laukos, jo joprojām valda uzskats, ka kurjeri sūtījumus nenogādā ārpus Rīgas.

Pēc piena, maizes 
un matu fēna


Alternatīvo sūtījumu izņemšanas veidi ir dažādi pakomāti un paku bodes, kas atrodas iepirkumu centros vai citās pakalpojumu sniegšanas vietās. Tas nozīmē, ka, vakarā iegriežoties savā piemājas pārtikas veikalā, ir arī iespēja izņemt no rīta interneta veikalā nopirkto preci. Latvijā ir vairāk nekā 200 paku izņemšanas vietu, ko apkalpo dažādas kurjerpastu kompānijas.

Daļa paku izņemšanas vietu darbojas visu diennakti, piemēram, “Post24”, un no visiem punktiem var ne tikai izņemt savu sūtījumu, bet arī pats nosūtīt paciņu gan uz pasta nodaļu, gan citu paku izņemšanas punktu.

Uzziņa


Pētījumu “Ko vēlas interneta veikalu klienti Latvijā” veica sūtījumu piegādātājs “DPD Latvija” sadarbībā ar interneta veikaliem www.1a.lv un www.xnet.lv.

Piedalījās 6101 respondents.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.