Uzņēmējs izmanto depozīta nodošanas sistēmas nepilnības un “nopelna” gandrīz 200 000 eiro 26
Kāds veikala īpašnieks Somijā nopelnījis gandrīz 200 000 eiro, atklājot nepilnības depozīta nodošanas sistēmā.
Uzņēmējs kopš 2015. gada klientu nodoto taru nogādājis citos depozīta savākšanas punktos un saņēmis par to naudu. Vīrietim izvirzītas apsūdzības par krāpšanu.
Depozīta nodošanas automātos klienti var atgriezt tukšas pudeles un skārdenes, pretī saņemot čeku, kas kompensē daļu no dzēriena izmaksām. Veikals pēc tam izmaksā šo čeku un nodod tukšo taru pārstrādes uzņēmumam, saņemot atpakaļ iztērēto naudu un papildu maksājumus par šīs sistēmas veicināšanu.
Tomēr veikala īpašnieks atklāja trūkumu šajā sistēmā. Viņš konstatēja, ka pārstrādes uzņēmums veic kompensācijas maksājumus, balstoties tikai uz automāta rādītājiem, nevis faktisko nodoto tukšo taru. Tas nozīmē, ka kompensācija tiek veikta neatkarīgi no tā, vai tukšā tara tiešām ir nodota pārstrādei.
To atklājis uzņēmējs pircēju nodoto taru savos veikalos sāka vest uz citiem veikaliem, nododot to vēlreiz. Reizēm viņš tukšās skārdenes un pudeles atkārtoti nodeva arī pats savos veikalos.
Šādā veidā viņš ieguva 194 000 eiro. Pēc krāpšanas atklāšanas tiesa vīrietim piesprieda vienu gadu un 10 mēnešus ilgu nosacītu brīvības atņemšanu un 90 stundas sabiedrisko darbu, kā arī trīs gadus ilgu aizliegumu veikt uzņēmējdarbību.
Viņam arī jāatmaksā nopelnītā nauda un jāsamaksā soda nauda 35 000 eiro apmērā. Sākotnēji uzņēmējs pārsūdzēja tiesas lēmumu, taču vēlāk apelāciju atsauca.