Foto-LETA

Veido pasaulē lielāko akumulatoru elektrības uzglabāšanai 0

Starptautisku zinātnieku grupa Lielbritānijā Leitonas pilsētā sākusi pārbaudīt jaunu tehnoloģiju elektroenerģijas uzglabāšanai. Atzīta par “Eiropas lielāko bateriju”, uzņēmumu “S&C Electric Europe”, “Samsung SDI” un “Younicos” radītā ierīce paredzēta saules paneļu un vēja ģeneratoru radītās elektroenerģijas uzglabāšanai.

Reklāma
Reklāma

 

7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

Kaut pagaidām vēl nav apstiprināts šīs tehnoloģijas potenciāls, nozares eksperti uzskata, ka liela litija mangāna oksīda baterija būtu pateicīgs instruments, ar kura palīdzību mājsaimniecībām nodrošināt elektrību brīžos, kad būs radušies traucējumi elektroenerģijas piegādē.

Litija mangāna dioksīda baterijas ir litija jonu bateriju paveids, kas piemērotas ilglaicīgam patēriņam. Tās tiek izmantotas arī elektromobiļu darbināšanai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ja pārbaudes būs sekmīgas, pateicoties jaunajai tehnoloģijai elektroenerģijas uzglabāšanai, Lielbritānija, sākot ar 2020. gadu, ik gadu varētu ietaupīt aptuveni trīs miljardus mārciņu (aptuveni divarpus miljardu latu) gadā. Turklāt peļņu nestu arī šīs tehnoloģijas pārdošana citām valstīm.

Tikmēr otra daļa ekspertu uz 18,7 miljonu mārciņu (15 miljonu latu) vērto projektu raugās skeptiski un norāda, ka lielāko daļu projekta finansējuma – 13,2 miljonus mārciņu (10,6 miljonus latu) – sedz Lielbritānijas valsts jeb britu nodokļu maksātāji. Proti, pastāv bažas, ka šī nauda var izrādīties nelietderīgi izšķērdēta. Jauno tehnoloģiju veltītajai interneta vietnei “gizmag.com” kompānijas “S&C Electric Europe” pārstāvis Stīvs Džouns skaidrojis, ka baterijai būtu iespējams uzglabāt elektroenerģijas daudzumu, kas būtu vienlīdzīgs 10 megavatu stundā lielam patēriņam. “Ja tā, baterija maksimālā pieprasījuma laikā varētu darboties stundu un četrdesmit minūtes,” raksta “gizmag.com”.

Pārbaužu galvenais mērķis ir izpētīt jaunas elektroenerģijas uzglabāšanas metodes. Pirmie baterijas testu rezultāti varētu būt zināmi 2016. gadā, bet pilnībā tā varētu sākt darboties vēl pēc četriem gadiem. “S&C Electric Europe” vadītājs Endrū Džouns interneta vietnei “euractiv.com” skaidrojis, ka Leitona par pārbaužu vietu izvēlēta tur esošās infrastruktūras dēļ. “Pagaidām Lielbritānijā ir diezgan maz elektroenerģijas uzglabāšanas vietu. Plānotajām pārbaudēm būtu jāparāda kā elektroenerģiju glabātavu ieguvumi, tā trūkumi, kas galu galā ļautu pāriet uz tehnoloģiju, kas elektroenerģiju ražotu ar zemu oglekļa līmeni,”skaidrojis Džouns.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.