Vecrīgā atpūtniekiem jāēd kopā ar iereibušiem klaidoņiem! Restorānu īpašnieki ceļ trauksmi 100

Vecrīgas kafejnīcu un restorānu īpašnieki vērsuši uzmanību kādai problēmai, kuras dēļ pie viņiem nenāk klienti. Uzņēmēju “sērga” ir piedzērušie bezpajumtnieki, kuri klaiņo par Vecrīgu un aizdzen atpūtniekus, vēsta TV3 raidījums “Bez tabu”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

Pēc palīdzības šo problēmu risināt pie raidījuma vērsās vairāki ēdināšanas nozares pārstāvji. Viņi norādījuši, ka galvaspilsētas sirdī klejo vairāki klaidoņi, kuri izskatās netīkami un ir arī apreibuši. Uzņēmēji Bez tabu skaidroja, ka šādu personu klātbūtne un arī tādas veiktās darbības kā diedelēšana un uzbāšanās cilvēkiem, ir kaitinoša. Klaidoņi atbaida klientus, raidījumam sacījuši viesmīlības nozarē strādājošie.

“Depresīva situācija! Šī ir Rīgas seja, vecpilsēta. Tūristi ierodas. Dzērāji traucē, bļaustās, ir agresīvi. Visi sūdzas! Esam zaudējuši klientus, arī vietējos. Vairs negrib šurp nākt. Tas ir kauns, vēzis! Kādam tas ir jāatrisina! Mēs maksājam nodokļus, daudz nodokļu! Uzturēt restorānu maksā dārgi. Šis bizness jau tā nav vienkāršs. Risinājums ir ļoti vienkāršs: pašvaldībai jānorīko policisti, kuri kursē vecpilsētā nepārtraukti! Lai triec prom viņus no šejienes! Piedodiet, viņiem te nav vietas!” “Bez tabu” savu redzējumu pastāstījis kāda restorāna menedžeris Čārlijs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat uzņēmēji par pierādījumu fiksējuši vairākas situācijas, kur bezpajumtnieku darbības ir īpaši nepieņemamas un pretīgas. Uzņemtajās situācijās redzams, kā šie cilvēki Vecrīgā čurā un lieto alkoholu publiskās vietās, demolē apkārtni, kā arī guļ turpat uz ielas. Nereti klaidoņi pat izvēlas uzturēties kafejnīcu terasēs, un potenciālie klienti vairs nevēlas tur uzturēties. Tā TV3 raidījumam stāstīja ēdināšanas biznesa pārstāvji.

“Viņi katru dienu šeit “tusē”, dzer, klaiņo, diedelē naudu klientiem. Cilvēki nevar normāli pasēdēt. Bija gadījums, kad sieviete novilka bikses un visā savā “skaistumā” pietupās un čurāja. Tas bija pie mūsu restorāna. Mūsu klients tobrīd ēda steiku un bija šokā! Ir klienti, kuri vairs negrib atgriezties,” pieredzēto “Bez tabu” žurnālistam stāsta kāda restorāna menedžere Svetlana.

Šajā situācijā īpašnieki izsaka nopēlumu Rīgas pašvaldības policijai (RPP). Viņi ir pārliecināti, ka policija netiek veiksmīgi galā ar savu darbu, jo bezpajumtieku aktivitāte nemazinās. Kā norāda, viesmīlības nozares pārstāvji, viņi vairākas reizes jau ziņojuši par kliadoņu darbībām policijai, bet atbildes reakcija nav ātra un efektīva. Tāpat klientu atbaidītāji pēc kāda laika atgriežas kafejnīcu un restorānu tuvumā, turpinot skādēt ēdināšanas biznesam. Stāsta “Bez tabu”.

Ēdinātāji uzskata, ka RPP ir jānodrošina regulāras apgaitas kājinieku policijas dežurantiem, kuri ar savu klātbūtni varētu atturēt iereibušos klaidoņus no neadekvātām darbībām.

“Protams, cilvēki grib redzēt vairāk policijas darbinieku, bet resursi ir ierobežoti. Tomēr jāatzīmē, ka Vecrīgā izvietotas vairāk nekā 100 RPP novērošanas kameras. Pat ja policisti nav fiziski redzami ielās, tas nenozīmē, ka neredz to, kas notiek uz ielas. Mēs vērojam, reaģējam, aicinām cilvēkus problēmsituācijās ziņot, zvanot pa tālruni 112,” raidījumam skaidro Rīgas pašvaldības policijas pārstāve Kristīne Kļaveniece.

Reklāma
Reklāma

Šogad (līdz septembrim) RPP Centra pārvaldē fiskēti aptuveni 2700 notikumi par personām, kuras atradās publiskā vietā reibuma stāvoklī un traucēja sabiedrisko mieru un kārtību, kā arī gulošas personas. Pērn šajā periodā reģistrēti aptuveni 2500 notikumi par šādiem pārkāpumiem.

“Bez Tabu” Vecrīgā sastapa vairākus bezpajumtniekus reibuma stāvoklī, kuri pastāstīja par savu ikdienu. Viens no klaidoņiem pat drošsirdīgi atzinās, ka apzog veikalus.

Plašāk par to uzziniet “Bez tabu” sižetā!

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.