Veco automašīnu liktenis izlemts. Kādas transporta nodokļu izmaiņas sagaidāmas? 27
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Satiksmes ministrijas pērn iecerētais (un medijos skarbi kritizētais) visaptverošais uzbrukums Latvijas vecajam autoparkam tomēr nav noticis.
Vairums ziņu portālu gadu mijā mūs pabaidīja – transporta ekspluatācijas nodoklis krasi mainīšoties par labu mazizmešu automobiļiem. Vai tiešām? Pārbaudām, rūpīgi izlasot Satiksmes ministrijas informāciju.
Un atrodam teikumu, kurš svarīgs absolūti lielākajai daļai personisko vieglo auto īpašniekiem: “Vieglajiem automobiļiem, kas Latvijā reģistrēti līdz 2020. gada beigām, TEN likmes netiek mainītas un tiks aprēķinātas tāpat kā līdz šim.”
Nodoklis augs vien veciem kravas automobiļiem un autobusiem ar pilnu masu virs 3,5 tonnām ar augstāku CO2 izmešu līmeni (EURO 0-5).
Izmaiņas veiktas arī uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļu (UVTN) likmju aprēķināšanā. Tās palielināsies, līdzšinējās likmes indeksējot atbilstoši patēriņa cenu indeksa izmaiņām no 2017. gada. Uzņēmumu vieglajiem automobiļiem ar augstu CO2 izmešu līmeni, ar motora tilpumu virs 3000 cm3 noteikta jauna UVTN likme 82 eiro apmērā.
Kam nodoklis mazāks? Galvenokārt komercpārvadātājiem. Kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām nodokļa likmes pielīdzinās vieglo automobiļu likmēm.
Mazāk nekā līdz šim būs jāmaksā par kravas automobiļiem un autobusiem ar pilnu masu virs 3,5 tonnām ar zemāko CO2 izmešu līmeni (EURO 6). Papildus tam visiem automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām, kas aprīkoti ar gāzes iekārtām, piemēros nodokļa likmju samazinājumu par 10%.
Samazināsies TEN likmes par ārvalstīs reģistrēto vieglo automobiļu izmantošanu ceļu satiksmē Latvijā. Tās būs tikpat lielas, cik Latvijā reģistrētam automobilim, un to aprēķinā tiks ņemts vērā automobiļa izmantošanas laiks Latvijas teritorijā.