Vecas ziemas riepas neglābs 0
Šis ir tas laiks, kad noteikumi pieļauj izvēli – vēl drīkst (līdz 1. decembrim) braukt ar vasaras riepām, jau drīkst pat naglotās polārkurpēs greznoties. No visiem ruporiem skan – aujiet “ziemenes”, būsiet drošībā! Pustaisnība. Savtīga, ja nāk no riepu tirgotāju un montētāju mutes. Vienkāršota, ja nopietni vēlamies drošību.
Jauna vai nedaudz (un tikai ziemā lietota) ziemas riepa, protams, šajos mainīgajos apstākļos ir labāka pat par tikpat jaunu vasaras riepu. Bildīte rāda, ka atšķirība bremzējot uz sniegota ceļa pat no samērā neliela (50 km/h) ātruma būs gandrīz 10 metri. Taču jaunas riepas ir dārgas. Un maki pustukši. Tādēļ lielākā daļa mūsu ziemas riepu nebūt nav jaunas. Bieži tās ir pat vienu vai divas vasaras darbā pārdzīvojušas. Un, protektora dziļumam kaut cik saglabājoties, lameļu asums, gumijas elastība ir zuduši. Tad nu salīdzinājums rāda pavisam citu ainu. Nekādu priekšrocību, nerunājot nemaz par optimistiskām droša brauciena garantijām, tām nav. Pat ziemas noteikumiem atbilstoša (4 mm protektors) ziemas riepa sniegā nebremzē labāk par jaunu vasaras. Bet līdz 1. decembrim šajā jomā spēkā vasaras limits – mazāks par 2 mm. Kas no tā iznāk – skatiet sarkanā automobilīša veikumu. Lasiet ziņas un skatieties digitālo mediju bildes no Latvijas grāvjiem un stabiem.
Pat ja naudas labam ekipējumam ir bijis pietiekami, šis ir un paliek piesardzības un apdomības laiks, jo pērnās ziemas iemaņas vēl nav atmodinātas. Vēss apdoms vajadzīgs ne tikai ātruma un distances izvēlē. Arī iecietībā un izpratnē par vājāk sagatavoto kolēģu “čammāšanos”. Arī tik kardinālu lēmumu pieņemšanā kā brauciena atlikšana puteņa dēļ. Kāds būtu zaudējums, ja igauņu autobuss izbrauktu trasē vēlāk, tad, kad ceļš jau būtu nokaisīts? Trīs pasažieri nokavētu kādu randiņu Tallinā? Šoferim par grafika neievērošanu atņemtu prēmiju? Nepatīkami. Bet Oksana būtu dzīva.