“Bērnu emocionālā labklājība ir vecāku, skolu un sociālā atbalsta speciālistu kopējā atbildība, tāpat arī problēmu risināšanā ir nepieciešama aktīva visu pušu iesaiste un sadarbība. Situāciju nav iespējams vērst par labu, ja vecāki konsekventi ignorē attiecību problēmas. Visbiežāk ar mums sadarbojas bērnu mātes, (28% gadījumu) savukārt tēva līdzdalība ir gandrīz trīskārt retāka. Tā vietā aktīvāki ir pat bērnu skolotāji un vecvecāki. Situācija ir paradoksāla, jo bērna dzīvē svarīgākie cilvēki faktiski ignorē problēmas un apgrūtina palīdzības sniegšanu. Skolas psihologa konsultācija nav bieds, bet gan ceļš uz situācijas uzlabošanu bērna nākotnes vārdā,“ norāda Iveta Grāvīte, Latvijas Skolu psihologu asociācijas vadītāja. 0
No iesaistes bērnu problēmsituāciju risināšanā ieguvēji ir arī paši vecāki un ģimenes attiecību kvalitāte. Vecāku līdzdarbošanās veicina ātrāku un vieglāku situācijas pārvarēšanu. Bērns izjūt vecāku atbalstu un drošību, kļūst atvērtāks, emocionāli stabilāks, pašapzinīgāks un jūtas vajadzīgs, saprasts, atgūst uzticības sajūtu ģimenei. Savukārt vecāki, risinot ģimenes problēmas sadarbībā ar speciālistiem, izprot savas rīcības ietekmi, maina ikdienas paradumus, sāk ārstēt atkarības un meklē palīdzību, kļūst motivētāki, kā rezultātā nostiprina pāra attiecības.
Pētījums “Bērnu laimes ienaidnieki Latvijā” veikts 2015. gada oktobrī, aptaujājot 182 skolu psihologus un sociālā atbalsta speciālistus no Rīgas un Latvijas reģioniem.