Foto – Andris Ozoliņš

Kūstošie svečturi 5


“Ideja izveidot vaska svečturus radās nejauši. Kāda kliente ieminējās – cik skaisti spīd gaisma caur vasku un būtu labi vaska bumbā ielikt gaismekli. Tobrīd tas likās neiespējami, jo vasks taču ātri kūst, tomēr, mājās atnācis, sāku eksperimentēt. Pēc garām pārdomām un ilgiem izmēģinājumiem, izmantojot piepūšamo formu, izdevās izveidot vaska kupolu. Nākamais jautājums bija, cik tas var būt liels. Ja liesmiņas ir pārāk tuvu kupola malām, tas kļūs pārāk mīksts. Bija jāatrod kompromiss starp cirkulāciju un konvekciju. Mans koncepts ir izmantot tikai 100% tīru vasku, tātad nedrīkst būt piemaisījumu! Beigās izkristalizējās divi luktura lielumi ar 14 un 17 cm diametru. Ja lukturis ar laiku ir pavisam izbalojis un vairs nesmaržo, tas visas aktīvākās daļas ir atdevis. Ir pienācis laiks iegādāties jaunu lukturi, bet veco var izkausēt un izmantot sveču gatavošanai. Piemēram, pamērcējot šķidrajā vaskā paštaisītas daktis, izaudzēt jaunas sveces. Var arī izrullēt plānu vaska kārtiņu un dakti ierullēt vidū. Svecei degot, tā atkal smaržos!” stāsta Normans.

Reklāma
Reklāma

Nepārtraukti eksperimenti

Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

“Es astoņus gadus nostrādāju radiostacijā SWH reklāmas daļā un guvu labu pieredzi preces virzīšanā. Tagad tā lieti noder, izplatot savus produktus. Domāju, mārketinga zināšanas noderētu visiem daiļamata meistariem. Latvija ir tik maza, tirgus te ir neliels. Lai nopelnītu iztiku, nepieciešams iet plašāk. Vienam to izdarīt ir pārāk dārgi, labāk apvienoties. Tomēr tad nepieciešams savstarpēji piekāpties, sadarboties, veidot elastīgu cenu.

“Emīlijas bišu vaska” līnijā cenšos, lai viss būtu oriģināls. Lai nezaudētu pozīcijas, katru gadu jārada kāds jauns produkts. Ja stāvēsi uz vietas, agri vai vēlu kāds var apsteigt. Radīt jaunu produktu ir riskanti, jo laika un naudas izmaksas ir lielas, tomēr, ja nepamēģināsi, neuzzināsi. Es nepārtraukti eksperimentēju. Man māja pilna ar dažādām iekārtām un produktiem, kuri nav izturējuši pircēja testu vai manis paša kritiku – nav noturējušies tirgū. Šiem eksperimentiem izdodu daļu peļņas. Ja gribi būt uzņēmējs un pelnīt, tev regulāri jārada kāds jauns produkts. Vismaz reizi gadā. Idejas zog tad, ja var nopelnīt. Tālāk ir cīņa par zemāku pašizmaksu. Ja esi ieguldījis laiku un izdomu tehnoloģijās, vari nodrošināt zemāku preces pašizmaksu, tad konkurenti var vairs neuztraukt. Atmaksāsies ieguldījumi un precei pavērsies plašāks tirgus. Jāatceras – lai tirgū noturētos, visiem jāpelna: ražotājam, pārdevējam, preces virzītājam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sagatavot preci līdz tās gatavībai tirgum ir ļoti dārgi, tomēr, piestrādājot pie mārketinga un iepakojuma, esmu panācis, ka manus ražojumus tirgo apmēram četrdesmit tirgotavās. Darbs ir sezonāls, kad ir brīvais laiks, ceļoju un rakstu stāstus,” smaida Normans.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.