Ietērpjam auto vasarai: riepas, dzesēšana, filtri 0
Lielākā daļa autovadītāju pieraduši savam spēkratam vairāk uzmanības veltīt pirms ziemas, taču tikpat svarīgi braucamo sagatavot vasaras sezonai, novēršot ziemā radušos bojājumus.
Jābremzē biežāk
Daudzi braucēji pēc ziemas atslābinās, sak, bīstamā sezona aiz muguras, un automašīna, ja reiz ziemu izturējusi, nepievils. Taču šāds uzskats ir maldīgs. Tieši ziemā automašīna var gūt bojājumus, kas vienā mirklī var sabojāt straujāku braucienu vasarā.
Arī pirms vasaras sezonas jāpārbauda automobiļa ritošā iekārta – vai ziemā nav pārāk izdilušas bukses vai citi kustīgie savienojumi. Jāpārbauda arī bremzes un amortizatori, jo vasarā ierasti braucam ātrāk. Uz ceļa ir vairāk automašīnu, motociklu, motorolleru, velosipēdistu un gājēju, situācijas, kad strauji jābremzē, gadās biežāk.
Lai nesāpētu kakls
Svarīgi pārbaudīt arī automašīnas dzesēšanas sistēmu: vai nav saplaisājušas gumijas caurules, vai darbojas termostats un dzesēšanas šķidruma sūknis. Dzesēšanas sistēmas bojājuma dēļ pat neilga stāvēšana pie luksofora var pārkarsēt dzinēju. Noteikti jāpārliecinās, vai darbojas radiatora ventilators. Ziemā tas varēja arī neieslēgties, bet vasarā, visticamāk, darbosies teju nepārtraukti. Šo pārbaudi var veikt, pietiekami ilgi darbinot automašīnu siltā vietā, piemēram, garāžā. Tikai nedrīkst aizmirst, ka automašīnas izplūdes gāzes ir indīgas un tās jāizvada no telpas.
Laikus jānomaina arī motora un salona gaisa filtri. Ja automašīnā ir gaisa kondicionēšanas sistēma, to vajag dezinficēt ar speciālu aerosolu. Sistēmā ar laiku veidojas mitrums, un tajā savukārt vairojas baktērijas, kas spēj izraisīt dažādas saslimšanas. Ja sistēma laikus dezinficēta, vasarā nevajadzēs uztraukties, ka pēc brauciena jāslimo ar angīnu vai jāārstē iesnas.
Gaisa kondicionēšanas sistēmas dezinfekcijas līdzekļi maksā 5–15 eiro par iesaiņojumu. Tie paredzēti vienai dezinfekcijas reizei.
Automašīnas vēdināšanas sistēmu ieslēdz tā, lai sistēmā cirkulētu tikai salonā esošais gaiss. Balonu ar dezinfekcijas līdzekli novieto netālu no gaisa uztvērēja atveres un attaisa ventili.
Procedūra parasti ilgst desmit minūtes, un šajā laikā sistēmas ventilators ar antiseptisko vielu piesātināto gaisu izplata pa visiem ventilācijas sistēmas kanāliem. Šīs darbības laikā automašīnas salonā pašam braucējam nevajadzētu atrasties. Pēc dezinfekcijas gaisa kvalitāte transportlīdzeklī būtiski uzlabosies. Kuru līdzekli izvēlēties? Speciālisti iesaka uzticēties pasaulē pazīstamu firmu ražojumiem.
Vēlams pārliecināties, vai motora blīvslēgi pietiekami labi notur eļļu. Vasarā tā kļūst šķidrāka un vieglāk tek garām savienojumu vietām. Ja pamanīta noplūde, bojāto blīvslēgu labāk nomainīt laikus.