Fotogrāfijā: satiksmes ministrs Tālis Linkaits (pa kreisi), uzņēmuma „Kreiss” valdes loceklis Sergejs Zaļizko (vidū) un „Kreiss” komercdirektors Pāvels Solovjovs (pa labi)
Fotogrāfijā: satiksmes ministrs Tālis Linkaits (pa kreisi), uzņēmuma „Kreiss” valdes loceklis Sergejs Zaļizko (vidū) un „Kreiss” komercdirektors Pāvels Solovjovs (pa labi)
Foto: publicitātes

Valsts sper soli pretī transporta nozares biznesam 0

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits pirms brauciena uz Briseli, kur 2019. gada 24. jūlijā Eiropas Parlamentā noritēja līdzīgi domājošu valstu transporta ministru sanāksme, tikās ar Latvijas lielākā transporta uzņēmuma „Kreiss” vadību un „Latvijas Auto” ģenerālsekretāru Andri Lubānu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Tikšanās laikā tika apspriesti visai transporta nozarei aktuāli jautājumi, kas lielākā vai mazākā mērā skar vairumu vietējo pārvadātāju uzņēmumu.

„Mobilitātes pakotne” – vienlīdzīga konkurence vai drauds visai Austrumeiropas transporta nozarei?

CITI ŠOBRĪD LASA

Viena no svarīgākajām tēmām bija „Mobilitātes pakotne” – iniciatīvu kopums, ko piedāvā ieviest ES transporta ministri, kas regulē Eiropas kravu pārvadātāju darbību. „Mobilitātes pakotnes” ieviešana notiek, rūpējoties par vienlīdzīgu konkurenci un šoferu darba apstākļu uzlabošanu, tomēr vairākas Austrumeiropas valstis izmaiņās ir saskatījušas protekcionisma politiku un draudus savu pārvadātāju interesēm.

„Mobilitātes pakotnē” ir astoņi esošās transporta likumdošanas izmaiņu piedāvājumi.

„Kreiss” valdes loceklis Sergejs Zaļizko uzskata, ka visaktuālākie ir piedāvājumi, kuru ieviešana lielāko daļu Austrumeiropas loģistikas uzņēmumu var novest līdz bankrotam.

Kabotāžas pārvadājumu ierobežošana

Kabotāžas pārvadājumi ir transporta pakalpojumu veids, ko kādā valstī īsteno ārvalstu pārvadātājs, bet iekraušanas un izkraušanas vieta atrodas šajā valstī.

Pašlaik ir atļauts veikt trīs kabotāžas pārvadājumus septiņu dienu laikā kopš starptautiskās piegādes brīža.

Jaunajā dokumentā tiek piedāvāts ieviest „atvēsināšanas” periodu, kad ir aizliegts veikt kabotāžas pārvadājumus.

Tādējādi Austrumeiropas pārvadātāju brīvās konkurences iespējas tiek vēl vairāk ierobežotas.

Autovadītāju darba un atpūtas režīms

Lai nodrošinātu pienācīgus darba apstākļus, Eiropas Parlaments piedāvā, ka regulārajai 45 stundu atpūtai šoferiem vajadzētu izmantot viesnīcas, nevis transportlīdzekļu kabīnes. Tomēr jau šobrīd ir skaidrs, ka izpildīt šo prasību praktiski nebūs iespējams – Eiropas ceļu infrastruktūra nav pietiekami attīstīta un nav piemērota šoferu atpūtai.

Apsargātas stāvvietas, kam blakus atrastos viesnīcas vai citas mājvietas, izdodas atrast tikai retos gadījumos. Eiropas Parlaments ignorē, ka pastāv ar infrastruktūru saistītas problēmas. Valstīs, kurās regula jau ir ieviesta, kontrolējošās iestādes nežēlīgi soda par šo noteikumu neievērošanu. Veidojas absurda situācija: no vienas puses, tiek pieprasīts, lai šoferi atpūšas viesnīcā, no otras – nav iespējas tehniku un kravu atstāt drošā vietā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.