Valsts “Rail Baltica” īstenotāja pamatkapitālā ieguldīs 650 000 eiro 0
Valsts ieguldīs 650 000 eiro SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pamatkapitālā, kas summu tālāk ieguldīs AS “RB Rail”, šodien lēma valdība.
“Eiropas dzelzceļa līnijas” ir Latvijas puses akcionārs triju Baltijas valstu kopuzņēmumā “RB Rail”, kas izveidots Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenošanai.
Satiksmes ministrija (SM) rīkojuma anotācijā norāda, ka “Eiropas dzelzceļa līnijās” investētā summa tālāk tiks ieguldīta “RB Rail”, iegūstot Igaunijas un Lietuvas līdzdalībai proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apmēru.
“RB Rail” akcionāru sapulcē 2018.gada 22.augustā tika nolemts palielināt “RB Rail” pamatkapitālu par trīs eiro, izlaižot trīs jaunas dematerializētas vārda akcijas ar katras akcijas nominālvērtību viens eiro, lai pēc palielināšanas “RB Rail” pamatkapitāls sasniegtu 1 950 012 eiro.
Katras jaunas akcijas emisijas uzcenojums ir 649 999 eiro, un kopējā visu jauno akciju pārdošanas cena (ieskaitot nominālvērtību un emisijas uzcenojumu) ir 1 950 000 eiro.
Lai izpildītu augstāk minēto un saglabātu Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apmēram proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apmēru Baltijas valstu kopuzņēmumā akciju sabiedrībā “RB Rail” nepieciešams veikt ceturto “Eiropas dzelzceļa līnijas” pamatkapitāla palielinājumu 650 000 eiro apmērā.
Ar rīkojuma projektu plānotais pasākums attiecas tikai uz “Eiropas dzelzceļa līnijas” publisku funkciju īstenošanu, kas atbilstoši augstāk minētajam vērstas tikai uz dzelzceļa infrastruktūras attīstīšanu, tādejādi tas nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.
SM norāda, ka šī gada 1.janvārī “Eiropas dzelzceļa līnijas” pamatkapitāls ir 2 720 000 eiro, kas sastāv no 2 720 000 parastajām daļām un katras daļas nominālvērtība ir viens eiro.
“Eiropas dzelzceļa līnijas” pamatkapitāla apmērs un akciju skaits pēc rīkojuma projektā norādītā kārtējā pamatkapitāla palielinājuma veikšanas būs 3 370 000 eiro.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.