“Valsts iestādē darba laikā durvis ir slēgtas, bet, tiekot iekšā, sajutos kā templī” – apmeklētājs dalās dīvainajā pieredzē pēc VID filiāles apmeklējuma 11
Raimonds sociālajos tīklos dalījies novērotajā un pieredzētajā, dodoties klātienes vizītē uz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Daugavpils filiāli. Tiesa gan, viņa teksts ir pasniegts ar nelielu daļu humora un ironijas.
Turpinājumā stāsts paša Raimonda vārdiem!
“Par to Valsts ieņēmumu dienestu… Nesen stāstīju, kā, mēģinot nokārtot SLO statusu, man pēkšņi VID atrada visādas kļūdas divus gadus atpakaļ iesniegtos dokumentos… Tā nu kā jau likumpaklausīgs pilsonis pierakstījos uz klātienes vizīti Daugavpils filiālē.
Šodien pienāca vizītes diena.
Iespaidi – plusi un mīnusi:
1. VID durvis bija SLĒGTAS – respektīvi valsts iestādē darba laikā durvis slēgtas. (Pirmo reizi dzīvē redzu tādu praksi. Durvis slēgtas laikam tāpēc, lai izvairītos no godprātīgiem nodokļu maksātājiem….).
2. Tā kā man bija iepriekšējs pieraksts, darbiniece mani ielaida nodokļu maksātāju templī, un lika pagaidīt. Jutos kā VIP persona, jo tiku iekšā “templī”, kur apkārt kā skudriņas skraidīja VIŅI – valsts pārvaldes labākie darbinieki…
3. Mani pieņēma drusku pirms mana pieraksta laika – sajutos svētīts – jo pirmkārt VIŅI man atslēdza durvis, otrkārt pieņēma pirms noteiktā laika… – prezidenta cienīga apkalpošana…
4. Darbiniece paprasīja, kas par jautājumu/problēmu – es iedevu izlasīt izdrukāto VID vēstuli uz 3 lpp., ko sastādījusi cita VID darbiniece, kur aprakstītas nepilnības manos dokumentos. Darbiniece viegli samulsa un pateica ka pasauks kaut kādu vecāko, vai pēc viņu iekšējās subordinācijas – kaut kādu eksperta līmeņa ierēdni….
5. Atnāca darbiniece – eksperte. Izlasīja man atsūtīto 3 lpp. garo nepilnību sarakstu, aizgāja kaut ko mistisku izdrukāt – to, kas attiecas uz mani, bet kas nav pieejams manā ēdēesā…
6. Apmēram pusotru stundu darbiniece – eksperte man palīdzēja visus papīrus un kļūdas salabot. Reāli varēja just, ka darbiniece ir drusku atrauta no reālās dzīves, bet pa EDS lietām kaut ko tiešām sajēdz, pretēji kādam zemāka līmeņa darbiniekam… Protams, pa vidu, ieraugot grāmatvedes vārdu un uzvārdu pateica , ka nu grāmatvede varēja labāk…
Ak jā – darbiniece eksperte runāja ja ne gluži ideālā tad vismaz labā latviešu valodā… (Daugavpilī!!!!)
Secinājumi…
Pirkārt VID manās acīs – kaut arī ir un paliek represīva iestāde, bet nu no vērtējuma ĻOTI SLIKTI tagad pēc manām domām ir pārgājis uz vērtējumu – GANDRĪZ APMIERINOŠI.
Otrkārt – Daugavpilī ierēdņi runā Latviski – Wow!!!
Treškārt – darbinieki tik tiešām reāli cenšas un ja cilvēks kaut drusku saprot to visu ēdēesu grāmatvedības pamatus un nodokļu likumdošanu, tad gandrīz var pat iznākt konstruktīva saruna. Grūtāk ir – ja nav nekāda izpratne.
Ceturtkārt – izrādās ka VID ir savi likumi – izrādās ka viņiem tā nemaz nevar sūtīt ar elektronisko parakstu parakstītus dokumentus – jo viņiem ir sava pasaule un savi likumi.
Un kāda ir jūsu pieredze ar VID?”