Publicitātes foto

“Valsts iestāde bezrūpīgi tērējusi budžeta līdzekļus.” Pārvadātājs “Lux Express” paziņo, ka jaunajā konkursā nepiedalīsies 1

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs “Lux Express” nepiedalīsies Autotransporta direkcijas izsludinātajā konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā laika periodā no 2021.gada līdz 2030.gadam, jo konkursa noteikumi neļauj efektīvi īstenot pārvadājumus, aģentūrai LETA norādīja “Lux Express Latvija” valdes priekšsēdētājs Janno Ritsbergs.

Reklāma
Reklāma
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Viņš pauda, ka, lai gan jaunajā sabiedriskā transporta koncepcijā ir ieviesti dažādi jauninājumi, piemēram, bezmaksas sabiedriskais transports mazapdzīvotos lauku reģionos, labāka sasaiste ar dzelzceļa tīklu un dažiem komerciāliem maršrutiem, joprojām lielākā daļa autobusu maršrutu tiks pārvaldīti tāpat kā iepriekšējos 12 gados.

Tas nozīmē, ka pārvadātāji darbosies tikai saskaņā ar Autotransporta direkcijas maršrutu grafikiem, pakalpojumu līmeņiem un tarifiem, neiesaistoties komerciālajā darbībā.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Atskatoties pagātnē, skaidri redzams, ka Autotransporta direkcija ir bezrūpīgi tērējusi valsts budžeta līdzekļus. 2012.gadā pasažieri samaksājuši 57% no autobusu pakalpojumu izmaksām. 2018.gadā tās jau samazinājušās līdz 46%, un Autotransporta direkcija prognozē, ka 2030.gadā biļešu ienākumi nosegs tikai 35% no izmaksām,” komentēja Ritsbergs.

“Lux Express Latvija” vadītājs uzsvēra, ka iepriekšējos gados izmaksas pieauga ātrāk, nekā direkcija spēja palielināt ienākumus no biļetēm un prognozēt nepieciešamās subsīdijas.

Pērn nepietika ar 85,5 miljoniem eiro, kas bija paredzēti sabiedriskā transporta subsīdijām, un vajadzēja papildus 25,3 miljonus eiro, kas tika ņemti no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem. Arī visos iepriekšējos gados ir bijis saplānots nepietiekams budžets.

Viņš norādīja, ka “jau vairākus gadu desmitus ir zināms, ka valsts pārvaldes institūcijas dažādu iemeslu dēļ nav piemērotas nodrošināt pakalpojumus ar uzņēmējdarbību saistītās jomās, bet aptuveni 35% no konkursa piedāvājuma apjoma ir A kategorijas maršruti, kurus varētu apkalpot kā komercpārvadājumus”, piebilstot, ka Autotransporta direkcija vienmēr ir uzsvērusi savas rūpes par mazāk aizsargāto iedzīvotāju daļu un nepieciešamību piemērot 100% atlaidi dažādām iedzīvotāju grupām, bet svarīgākais jautājums – kā iegūt vairāk ienākumu no maksātspējīgiem klientiem – nekad nav bijis aktuāls.

“Ja ar pasažieru pārvadājumiem saistītie lēmumi būtu pārvadātāju atbildībā, tad tiem būtu iespēja pielāgot transporta grafikus pasažieru ērtībām un pārvadājumu efektivitātei, veikt mārketinga aktivitātes, pielāgot cenas, palielināt interneta biļešu pārdošanas apjomu, uzlabot autobusa salonā pieejamos pakalpojumus un daudz ko citu, kas piesaistītu maksātspējīgus klientus,” pauda Ritsbergs.

“Lux Express” vadītājs uzsvēra, ka uzņēmums ir ieinteresēts sniegt pārvadājumus vienīgi maršrutā Rīga-Daugavpils, kas no 2021.gada būs komerciāls, ja vien nosacījumi būs pieņemami.

UZZIŅA:

Jau ziņots, ka 17.jūlijā Autotransporta direkcija izsludināja konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā laika periodā no 2021. līdz 2030.gadam.

Pretendenti savu piedāvājumu par regulāru pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu ar autobusiem Autotransporta direkcijā var iesniegt līdz 9.septembrim.

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%.

Reklāma
Reklāma

Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums – autobusu parka vidējais vecums nedrīkstēs pārsniegt deviņus gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums – 15 gadus.

Tāpat tiks vērtēta pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem, autobusa tehniskais aprīkojums, kā arī pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS.

Savukārt kā papildu bonusi tiks vērtēti, piemēram, bezskaidras naudas norēķini, informācija par pieturvietām autobusā tiek attēlota vizuāli un atskaņota audio versijā un citi.

Plānots, ka iepirkuma rezultāti tiks paziņoti novembrī, bet līgums ar pārvadātājiem, kuri būs uzvarējuši konkursā, tiks slēgti šā gada decembrī. Tādējādi uzņēmumiem būs viens gads, lai sagatavotos pārvadājumu uzsākšanai, sākot ar 2021.gada 1.janvāri.

Līgums ar pārvadātājiem, kas uzvarēs konkursā, tiks noslēgts uz 10 gadiem – no 2021.gada 1.janvāra līdz 2030.gada 31.decembrim.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta – pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu – plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.