Valsts ģimnāziju pulkam pievienosies vēl divas skolas 0
Šodien valdība nolēma piešķirt valsts ģimnāzijas statusu Rīgas Klasiskajai ģimnāzijai un Limbažu novada ģimnāzijai.
Kā aģentūrai LETA pavēstīja Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), no 2020.gada 1.septembra esošajam valsts ģimnāziju pulkam pievienosies vēl divas skolas, tādējādi veicinot valsts ģimnāziju pieejamību un palielinot talantīgo bērnu izglītības iespējas Rīgas plānošanas reģionā.
Lai vispārējās vidējās izglītības iestāde varētu pretendēt uz valsts ģimnāzijas statusu, tai jāatbilst Ministru kabineta noteikumu prasībām par īstenojamo izglītības programmu skaitu, skolēnu skaitu un mācību sasniegumu vidējo procentuālo novērtējumu centralizētajos eksāmenos.
Rīgas Klasiskajā ģimnāzijā ir licencētas četras vispārējās vidējās izglītības programmas un divas pamatizglītības programmas. No 1998.gada Rīgas Klasiskajā ģimnāzijā darbojas Bilingvālās izglītības metodiskais centrs, kura metodiķi apkopo pasaules bilingvālo metožu lietošanas pieredzi, izstrādā metodiskos materiālus un aprobē inovācijas.
Izglītības iestādes vadība un skolotāji ir daudzu grāmatu, mācību grāmatu un mācību līdzekļu autori, kā arī ģimnāzijas administrācijas pārstāvji un pedagogi regulāri vada pedagoģisko praksi dažādu Latvijas augstskolu studentiem.
Savukārt Limbažu novada ģimnāzijā licencētas trīs vispārējās vidējās izglītības programmas un vienu pamatizglītības programmu otrā posma izglītības programmu. Izglītības iestādes pedagogi sniedz metodisko atbalstu izglītības procesa organizēšanā pedagoģijas un skolvadības jautājumos, kā arī ģimnāzija ir aktīva projekta “Skola2030” pilotskola.
IZM informēja, ka Limbažu novada ģimnāzijas pedagogi pašvaldību un valsts līmenī iesaistās valsts izglītības politikas un izglītības attīstības stratēģijas veidošanā – valsts pārbaudījumu vērtēšanā, izglītības satura izveidē un mācību literatūras izvērtēšanā.
Šobrīd Latvijā darbojas 30 valsts ģimnāzijas, kuras pēc IZM paustā ir nozīmīgs valsts atbalsts talantīgajiem un spējīgajiem skolēniem, kas labvēlīgi ietekmē izglītības procesa kvalitāti un rezultātu, jo spējīgāko skolēnu sasniegumiem ir būtiska ietekme uz valsts konkurētspēju un starptautiskajiem sasniegumiem.