Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Valsts dotāciju segšanai pārvadātājiem trūkst 16 miljonu eiro 0

Autotransporta direkcijai valsts dotāciju segšanai sabiedriskā transporta pārvadātājiem šogad pietrūkst apmēram 16 miljonu eiro, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Sabiedriskā transporta sistēmai ir jāmainās

“Sabiedriskā transporta sistēmai ir jāmainās līdzi laikam. Katru gadu mums trūkst naudas, lai varētu norēķināties ar pārvadātājiem. Tādēļ mums ir jācenšas maksimāli efektīvi kombinēt pārvadājumu veidus,” stāstīja Godiņš, piebilstot, ka ir jāceļ pakalpojumu kvalitāte, lai tie, kuri brauc ar automašīnām, būtu gatavi sākt izmantot sabiedrisko transportu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš skaidroja, ka to var izdarīt tikai tad, ja sabiedriskais transports ir kvalitatīvs, ērts un ātrs pārvietošanās veids.

Jautāts, kāda situācija šajā un nākamajā gadā ir ar valsts dotācijām sabiedriskā transporta pārvadātājiem, Godiņš atbildēja, ka tas ir grūts jautājums.

Viens plānošanas reģions būtu jāatstāj bez sabiedriskā transporta

“Budžetā pieprasījumi ir ļoti daudziem mērķiem, un katram, protams, savs pirksts sāp vairāk. Visus aprēķinus Satiksmes ministrijai mēs jau iesniedzām jūlijā. Arī pamatojumu un to, ko esam darījuši, lai naudas pieprasījumu mazinātu,” skaidroja Godiņš, piebilstot, ka gan vilcienu, gan autobusu satiksmei budžetā paredzētais bāzes finansējums ir par mazu.

Lai Autotransporta direkcija iekļautos bāzes finansējumā, tad viens plānošanas reģions vispār būtu jāatslēdz no sabiedriskā transporta sistēmas.

Godiņš skaidroja, ka bāzes finansējums nav pārskatīts ļoti ilgus gadus, bet izmaksas šajā laikā ir būtiski augušas.

“Arī sabiedriskā transporta tīkls nav būtiski samazināts – ir bijušas tikai korekcijas -, jo par šo jautājumu daudzi ir gatavi mesties uz ecēšām, arī tie, kuri sabiedrisko transportu vispār neizmanto. Pašlaik mēs lēšam, ka 2019.gadā mums nepietiek ap 16 miljoniem eiro,” stāstīja Godiņš.

Viss atkarīgs no ministrijām

Jautāts, vai izskatās, ka Autotransporta direkcija saņems šo papildu naudu, Godiņš atbildēja, ka tas vēl nav zināms.

Reklāma
Reklāma

“Gaidām ministriju viedokļus. Par šo tēmu mēs esam runājuši gan ar Latvijas Pašvaldību savienību, gan ar pārvadātājiem. Tagad gaidām, kāds būs lēmums,” teica direkcijas vadītājs.

Uz jautājumu, vai arī nākamā gada budžeta projektā ir paredzēts nepietiekams finansējums, Godiņš atbildēja, ka bāzes finansējums joprojām ir ar “mīnusu”, jo tas praktiski nav mainījies.

“Turklāt, ja vēl augs akcīzes nodoklis… Degviela pārvadātājiem veido 20-25% no visām izmaksām. Vēl aptuveni 25% veido atalgojums autobusu vadītājiem. Līdz ar to degvielas cenu un darbaspēka izmaksu kāpums valsts dotācijas apmēru ietekmē būtiski. Tad, kad degvielas akcīze kāpa iepriekšējo reizi, mums uzreiz radās vairāk nekā vienu miljonu eiro papildu izmaksas,” stāstīja Godiņš.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.