“Valmiermuižas alus” pievēršas porterim 0
Lai paplašinātu produkcijas klāstu, reaģējot uz tirgus pieprasījumu tumšā alus segmentā, alus darītava SIA “Valmiermuižas alus” šajā sezonā pievērsīsies četru veidu portera alus darīšanai, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja uzņēmuma līdzīpašnieks Aigars Ruņģis.
“Patlaban dzīvā portera alus potenciāls nav pietiekoši novērtēts no mazo alus darītavu puses, savukārt pirms gadsimta portera alus bija dārgākais no visiem alus veidiem. Tolaik Latvijā darītie porteri Krievijas impērijā bija pazīstami kā augstākās kvalitātes brūvējumi. Tādēļ nolēmām pievērsties portera darīšanai, lai Latvijā tas kļūtu tikpat slavens kā simts gadus atpakaļ,” atzina Ruņģis.
Neprecizējot ieguldījumus jaunās šķirnes veidošanā, viņš norādīja, ka tumšā alus zīmola attīstība ir “Valmiermuižas alus” šā gada prioritāte, veicot 700 000 latu investīcijas tumšā alus pagraba izbūvē, lai alu varētu piedāvāt nemainīgi augstā kvalitātē arī ziemas sezonā no oktobra līdz martam.
Kopumā “Valmiermuižas alus” iecerējis izbrūvēt četras dažādas portera alus receptes, kuras vērtēt varēs Latvijas alus cienītāji. Portera alus recepte, kas iegūs visaugstāko alus cienītāju novērtējumu, tiks iekļauta uzņēmuma pastāvīgajā sortimentā.
Valmiermuižas ”Proves porteri Nr.1” pirmo reizi varēs nogaršot Mārtiņdienas svinībās Valmiermuižā nedēļas nogalē sestdien, 9.novembrī. Nākamais ”Proves porteris Nr.2.” vērtēšanai tiks nodots ziemas saulgriežos, ”Proves porteris Nr.3” – nākamā gada Meteņos, bet ”Proves porteris Nr.4.” – Lieldienās.
Katra recepte tiks izbrūvēta ierobežotā skaitā – 4000 pudeļu, kas būs nopērkamas tikai uzņēmuma specializētajās tirgotavās Valmiermuižā un Rīgā. Vērtēšanu varēs veikt “Valmiermuižas alus” mājaslapā.
”Alus baudītāji ir uzticamākie padomdevēji un kritiķi. Tā kā esam maza alus darītava, nevaram atļauties tērēt naudu mārketinga pētījumiem, fokusa grupām, reklāmas aģentūru konsultācijām,” sacīja Ruņģis.
“Valmiermuižas alus” darītava šogad no janvāra līdz oktobrim kāpinājusi apgrozījumu par 45% līdz 1,474 miljoniem latu salīdzinājumā ar 1,019 miljoniem latu attiecīgajā laikā pērn. Kopā šā gada pirmajos desmit mēnešos pārdoti 1 238 530 litru alus, bet gadu iepriekš – 881 880 litru alus.
Kā ziņots, pagājušajā gadā “Valmiermuižas alus” apgrozījums bijis 1,192 miljoni latu, kas ir 30% palielinājums salīdzinājumā ar 2011.gadā apgrozītajiem 915 356 latiem. Uzņēmuma peļņa bija 185 287 lati salīdzinājumā ar 127 262 latiem 2011.gadā. Saskaņā ar darītavas aplēsēm tā ieņem 0,6% Latvijas alus tirgus.
“Valmiermuižas alus” reģistrēts 2005.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 981 600 latu. “Valmiermuižas alus” īpašnieks ar 100% kapitāldaļu ir SIA “Valmiermuižas ieguldījumu fonds”. 60% fonda daļu pieder Ruņģim, bet 24% – Austrijas ieguldījumu fondam “Industrieliegenschaftenverwaltungs AG” (ILAG) un 16% – Austrijas uzņēmumam “Alcor”.