“Valmiermuižas alus” pērn ievērojami kāpinājis pārdošanas apjomu un apgrozījumu 0
Latvijas amatu alus darītava AS “Valmiermuižas alus” pērn sasniegusi maksimālo brūvēšanas apjomu un 5,36 miljonus eiro apgrozījumu, kā arī par 7% audzējusi pārdotā alus apjomu, informēja uzņēmuma līdzīpašnieks Aigars Ruņģis.
Viņš norādīja, ka pagājušajā gadā pārdoti 2 254 150 litri “Valmiermuižas alus”. Pateicoties karstajai vasarai un uzticamiem klientiem restorānos un bāros, lejamā alus pārdošanas apjoms audzis par 15%. Augoša interese par Latvijas amatu alus darītavām un to brūvējumiem ir arī ārvalstu viesiem, kuri ir gatavi nobaudītu kvalitatīvu alu ar skaidri zināmu vietējo izcelsmi.
Interese par “Valmiermuižas alu” aizvien palielinās arī ārpus Latvijas – 5% no izbrūvētā alus pērn pārdoti eksporta tirgū – Igaunijā, Lietuvā, Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Īrijā. Tuvāko divu gadu laikā eksporta apjomu plānots palielināt līdz 10% no izbrūvēt apjoma, galvenokārt orientējoties uz Baltijas jūras reģiona valstu un Skandināvijas tirgu, jo Latvijā darītā amata alus kvalitātei tur ir augošs cienītāju loks.
“Pateicoties pašmāju un ārvalstu alus baudītāju pieprasījumam, “Valmiermuižas alus” pērn no februāra līdz novembrim brūvēja ar savu maksimālo jaudu. Brūvēšanas apjomu neplānojam palielināt, tā vietā radīsim vēl bagātīgāku alus garšu klāstu, paliekot uzticīgi kvalitātei un misijai – attīstīt alus baudīšanas kultūru Latvijā un kļūt par atpazīstamu un atzītu Baltijas jūras reģiona amata alu. “Valmiermuižas alus” garšu eksportam nemitīgi mudina arī tautieši ārvalstīs, kuri vēlas baudīt pašmāju alu un lepoties ar to pasaulē,” sacīja Ruņģis.
Viņš arī atzina, ka pērn pieprasījums pēc Valmiermuižas seno iesalu alus garšām audzis četras reizes, jo kopumā pārdoti 70 583 litri “Valmiermuižas tumšā dūmalus” un “Valmiermuižas klona alus”.
“Seno iesalu alum saredzam izaugsmi, jo alus baudītāji meklē arvien izmeklētākas, īpašākas alus garšas. Decembrī, pēc trīs gadu garšas slīpēšanas, sākām piedāvāt “Valmiermuižas Baltijas porteri”. Tas vēsturiski ir pasaulē slavenākais alus stils, kas radies Baltijas jūras, Livonijā krastos, tādēļ tam saredzam eksporta potenciālu,” stāstīja Ruņģis.
Jauna tendence ir mazā tilpuma jeb 0,33 litru pudeļu popularitātes pieaugums. 2018. gadā pieprasījums pēc tām Valmiermuižai audzis par 77%, sasniedzot 120 109 litrus. Mazā tilpuma pieprasījums veido jau 7% no kopējā “Valmiermuižas alus” pudelēs pārdošanas apjoma. Ruņģis to skaidro ar alus baudīšanas kultūras attīstību un interesi par garšas daudzveidības iepazīšanu, tuvāko trīs gadu laikā plānojot dubultot 0,33 litru pudeļu pārdošanu.
Tāpat pērn par 34% pieaudzis pieprasījums pēc “Valmiermuižas degalus”, kas iemantojis augošu popularitāti lidostas “Rīga” veikalos.
“Valmiermuižas alus” 2018. gadā sāka arī Vidzemes mazo darītāju “Tālavas sidra” un “Zilver” vīnu piegādi, lai tos padarītu plašāk pieejamus restorāniem un bāriem visā Latvijā, popularizējot Latvijas amata brūvējumu garšas.
Jau ziņots, ka “Valmiermuižas alus” 2017.gadā strādāja ar 4,605 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9% vairāk nekā gadu iepriekš, tikmēr peļņa saruka par 30,2% un bija 127 564 eiro.
Uzņēmums reģistrēts 2005.gada jūnijā, pamatkapitāls ir 1,397 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir “Valmiermuižas ieguldījumu fonds”, kurā 60% daļu pieder Ruņģim, 24% – Austrijas ieguldījumu fondam “Industrieliegenschaftenvervaltungs AG” (ILAG) un 16% Vācijas uzņēmumam “Thinkflink GmbH”.