Vāks parakstus pret “Rail Baltica” tuneli zem Āgenskalna 5

Biedrība “Āgenskalns-mūsu mājas” plāno vākt iedzīvotāju parakstus pret Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa “Rail Baltica II” trases tuneļa būvniecību zem Āgenskalna, pastāstīja biedrības vadītājs Ēriks Pūle.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Viņš sacīja, ka trešdien notiks biedrības un Āgenskalna iedzīvotāju sanāksme, kurā biedrība informēs par riskiem, ko tā saredz saistībā ar tuneļa būvniecību, kā arī uzklausīs un apkopos iedzīvotāju viedokļus. Tāpat plānots sākt iedzīvotāju parakstu vākšanu pret “Rail Baltica II” tuneļa būvniecību Āgenskalnā.

“Mēs izstāstīsim par sevi, izstāstīsim tos riskus, ko mēs saredzam, kā arī sāksim vākt parakstus pret tuneļa būvniecību zem Āgenskalna,” sacīja Pūle.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc viņa teiktā, biedrība atbalsta “Rail Baltica II” dzelzceļa trases novietojumu pa esošo dzelzceļa līniju.

Jau rakstīts, ka “Rail Baltica II” trase Latvijas teritorijā varētu šķērsot Salacgrīvas novadu, Limbažu novadu, Sējas novadu, Inčukalna novadu, Ropažu novadu, Garkalnes novadu, Stopiņu novadu, Salaspils novadu, Ķekavas novadu, Iecavas novadu, Bauskas novadu, Baldones novadu, Mārupes novadu, Olaines novadu un Rīgu. “Rail Baltica II” Latvijas posma detalizētu tehnisko izpēti veic pilnsabiedrība “RB Latvija”.

No 23.februāra līdz 15.martam kopumā 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skar “Rail Baltica II” trases, notika sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmes, kurās iedzīvotāji un pašvaldības izteica priekšlikumus, lai tos vērtētu ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā un izpētes darba rezultātā noteiktu optimālo trases novietojuma variantu.

Pēc “RB Latvija” pārstāvju teiktā, no 15 pašvaldībām, kuras plānots šķērsot dzelzceļam, 10 ir pozitīvs viedoklis par projektu, trijām neitrāls, bet divām – negatīvs. Plānots strādāt, lai rastu risinājumus, kas apmierinātu visas puses, un šogad rudenī sāksies nākamā sabiedriskā apspriešana par “Rail Baltica II” tehnisko projektu.

Līdz 2015.gada beigām plānots izvēlēties vienu trases variantu, pašvaldībās lemjot par plānotās darbības akceptu. Tādējādi 2015.gada beigās būs arī zināma dzelzceļa nodalījuma josla 40 līdz 60 metru platumā, kas norobežota ar žogu – šim variantam tiks izveidots precīzs saraksts ar skatajiem īpašumiem.

“Rail Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas “Aecom Ltd.” 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs – 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības līdzfinansējuma lieluma – “Rail Baltica II” projekts var pretendēt uz līdz 85% ES līdzfinansējumu.

Reklāma
Reklāma

Biedrība “Āgenskalns-mūsu mājas” reģistrēta 2015.gada 8.aprīlī un tās mērķi ir Āgenskalna kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas veicināšana un popularizēšana, izglītības, sporta un kultūras aktivitāšu veicināšana Āgenskalnā, kā arī Āgenskalna iedzīvotāju interešu aizstāvība.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.