“Vajadzētu kriminalizēt garlaicīgas teātra izrādes.” Cilvēki diskutē, vai pirkt biļeti uz izrādi ir tieši tas pats, kas nopirkt kaķi maisā? 0
Par kultūras dzīvi Latvijā nevar sūdzēties, jo īpaši, ja runa ir par teātru klāstu un piedāvāto izrāžu reperturāru. Kā zināms, daudz runāts un spriests par Jaunā Rīgas teātra (JRT) fenomenu – biļetes uz izrādēm tur burtiski tiek izķertas. Cilvēki mīl apmeklēt teātri, bet kāds sociālā medija platforma “X” lietotājs paudis viedokli, aizsākot interesantu diskusiju. Vai tiešām biļešu pirkšana uz izrādēm ir tieši tas pats, kas nopirkt kaķi maisā?
Lietotājs ar vārdu @atihomirovs savā “X” profilā raksta: “Vajadzētu kriminalizēt garlaicīgas teātra izrādes. Tāpat katram pēc izrādes vajadzētu anonīmi likt vērtējumu kā Bolt. Citādi visi tādi pieklājīgi, kā rezultātā visiem jāskatās pēdējais sūds.”
Vajadzētu kriminalizēt garlaicīgas teātra izrādes. Tāpat, katram pēc izrādes vajadzētu anonīmi likt vērtējumu kā Bolt. Citādi visi tādi pieklājīgi, kā rezultātā visiem jāskatās pēdējais sūds.
— Andris Tihomirovs (@atihomirovs) January 13, 2025
Citi soctīkla lietotāji piedāvā variantus, kā tad var paust savu viedokli, ja izrāde neuzrunā. Kāds lietotājs raksta, ka vienmēr no izrādes var aiziet.
“Vienmēr var aiziet pēc pirmā cēliena. Ko arī daru, ja izrāde ir slikta. Tas ir mans dārgais laiks. Dārgāks par biļeti.”
Vienmēr var aiziet pēc pirmā cēliena. Ko arī daru, ja izrāde ir slikta. Tas ir mans dàrgais laiks. Dārgāks par biļeti.
— reālaIVFmamma (@realaGrutniecba) January 13, 2025
Latvietis kaut vai vems izrādes laikā, bet starpbrīdī prom nejies un aplaudes kaut vai “caur sāpēm”. Es gan pats arī pa divdesmit gadiem esmu aizgājis tikai no 2 izrādēm 🤷♂️
— Ronalds (@Rodzha) January 13, 2025
Ja ir starpbrīdis, tad var aiziet. Kā dažreiz daru. Bet ne visi “garlaicīgs” saprot vienādi.
— Jānis Rudzupuķe (@Rudmatis) January 13, 2025
Kāds cits “X” lietotājs raksta, ka “teātris ir kaķa maisā pirkšana”.
Nu jā. Teātris ir tāda kaķa maisā pirkšana.
— Eivars Ēre (@juris_muris) January 13, 2025
Citi piebilst, ka, lai izvairītos no vilšanās, pirms tam vajag izpētīt visu pieejamo informāciju, tajā skaitā arī atsauksmes. Tiek norādīts arī uz dārgajām biļešu cenām – tas vien jau ir pamats, uz kuru katru izrādi nedoties.
Tā kā biļetes tagad dārgas, tad iepriekš riktīgi sagatavojos: palasu par lugu, tās autoru, kurš režisē, kādi aktieri, jo par savu naudu gribas pretī kaut ko kvalitatīvu. Latvija ir maza, un pārsteigumu nav daudz, rokraksti nemainās. Liels prieks, ja saņemu vairāk, nekā gaidīju.
— Marta Pali (@PaliMarta) January 13, 2025
Tāpēc vajag iet uz izrādēm par kurām ir labas atsauksmes. Nevis uz visām pēc kārtas.
— Diego Mustafa 🇨🇦 (@DiegoMustafa5) January 13, 2025
Vai zinājāt par mājaslapu www.izrades.lv? Šeit var ielūkoties cilvēku paustajos, aktuālākajos vērtējumos par repertuārā esošām izrādēm, kā arī – kuri aktieri, režisori ir ar visaugstāko vērtējumu.
Izpētot tuvāk, šobrīd TOP 3 aktieri no Latvijas Nacionālā teātra ir Egons Dombrovskis (novērtējums 9.9), Matīss Budovskis (9.7) un Maija Doveika (9.7), bet izrādes – “Mēs, Sālsvārnas salas vasarnieki” (9.9), “Terors” (9.7) un “Maigā vara” (9.6).
TOP 3 aktieri un izrādes Dailes teātrī – Ieva Segliņa (9.4), Vita Vārpiņa (9.3) un Gints Grāvelis (9.3); “Zēni nav meitenes” (9.3), “Pusnakts šovs ar Jūdu Iskariotu” (9.2) un “Kur pazuda valsts” (9.1).
JRT TOP aktieri un izrādes – Kaspars Znotiņš (9.6), Vilis Daudziņš (9.6) un Andris Keišs (9.4); “Bilžu vakars ar Sprīdīti” (9.6), “Žižeks. Pītersons. Gadsimta duelis” (9.3) un “Milžu cīņas” (9.2).