“Vajadzētu beigt muļķot klientus un uz cenu zīmēm rakstīt godīgi, ka tiek tirgota fileja ar asakām!” Pircēja “cepiens” par lašiem atklāj interesantu tendenci 65
Jānis Riņķis savā “Facebook” kontā pirms kāda laika publicējis “cepienu” par veikalos tirgotajām laša filejām. Ieraksts sasniedzis plašu uzmanību, taču tikai vēlāk Jānis atklājis tā patieso mērķi…
Ierakstā par lasi, Jānis rakstīja: “Saprotu, ka tagad izklausīšos pēc baigā “snoba”, bet tomēr… Šķiet, ka dažiem lielveikaliem vajadzētu beigt muļķot savus klientus un uz cenu zīmēm rakstīt godīgi, ka tiek tirgota nevis laša vai foreles “fileja”, bet gan “fileja ar asakām” (vai arī iemācīt saviem zivju nodaļas darbiniekiem rīkoties ar filējamo nazi).
Citādi sanāk, ka tu nopērc “fileju”, bet pēc tam stāvi un ar pinceti pus stundu lasi ārā asakas. Ja reiz tā, tad es nepērku vis “fileju”, maksājot par to dārgāk, bet gan “atkauloju” to zivi pats. Nezinu kā citiem, bet manā izpratnē fileja tomēr ir zivs gabals BEZ asakām.
P.S. Visādi citādi Maxima Latvija foreles “fileja” akcijā bija svaiga un garšīga, ja vien majās ir pincete un lieka pusstunda “filejas” atkaulošanai.”
Pie ieraksta redzams visai liels komentāru skaits, daudzi cilvēki piekrīt Jānim, ka filejās patiešām ir asakas, tā ir arī viņu “sāpe”. Tātad problēma ir reāla.
Tiesa gan, dažas dienas vēlāk tas pats Jānis atklājis, kāpēc patiesībā publicējis sociālajos tīklos šādu ierakstu.
“Paldies visiem, kas komentēja, “laikoja”, dalījās un iesaistījās diskusijās, bet nu gan šķiet, ka ir pienācis laiks atklāt šī provokatīvā ieraksta tapšanas patieso cēloni.
Lieta tāda, ka piektdien mums ar vienu portāla redaktoru sanāca neliela diskusija par to, kādu saturu tad šodien paterē lasītāji. Pašu diskusiju neatstāstīšu (lai tā paliek starp mums diviem), bet vienā brīdī es iejokoju, ka tūlīt uztaisīšu ierakstu, kas Facebook’ā savāks vairāk skatījumus, nekā lasītākais raksts viņa portālā.
Protams, pārgalvīgi. Taču tā kā tas bija sava veida “sociālais eksperiments”, kura rezultāts (vismaz sākotnēji) nebija paredzēts publiskošanai, bet gan vairāk interesants mums pašiem, veltīju nedaudz laika, lai sagatavotu šo ziņu par laša un foreles “filejām”.
Zināju, ka auditorija “pavilksies”, bet negaidīju, ka šis ieraksts savāks tik daudz skatījumu (uz šo brīdi jau 120 000 tomēr), kas, atzīšos, ir neliels pārsteigums arī pašam.
Man gan ir sava teorija, kadēļ šis nostrādāja tieši tā un ne savādāk, bet būtu interesanti uzzināt arī jūsu viedokļus. Īpaši tos, kas strādā mediju, PR un sociālo tīklu lauciņā.”
Tādējādi Jāņa ieraksts un publicētie secinājumi par ierakstu par lasi savā ziņā atspoguļo mūsdienu lasītāja/satura patērētāja viedokli par interesantām un mazāk interesantām ziņām.