Foto – LETA/AFP

Vairums uzskata, ka bezlimitu tarifu cenām vajadzētu būt zemākām 0

Vairums jeb 82,9% respondentu uzskata, ka mobilo sakaru operatoriem vēl ir rezerves, lai pazeminātu bezlimitu tarifu cenas, liecina portāla “Gudriem.lv” veiktais pētījums.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Lai tiktu ārā no “Rimi”, tagad vajag kuponu”- pircēji samulsuši, kā tikt ārā no veikala, ja nekas netiek nopirkts
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
“Mēs bijām gatavi veikt kodoltriecienu.” Bijušais Krievijas kodolspēku bāzes virsnieks atklāj kara pirmo dienu notikumus
Lasīt citas ziņas

Aptaujā atklājies, ka 58,8% mobilo sakaru abonentu lieto bezlimitu tarifus, aģentūru LETA informēja “Gudriem.lv” mārketinga un sabiedrisko attiecību pārstāve Liene Tīruma.

Mobilā operatora “Bite” pārstāvji piekrīt, ka mobilo sakaru operatori varētu pazemināt bezlimitu tarifu cenas, savukārt “Latvijas Mobilā telefona” (LMT) un “Tele2” pārstāvji uzskata, ka bezlimitu tarifi lietotājiem kļūs izdevīgāki nevis dēļ cenu krituma, bet gan iekļauto pakalpojumu piedāvājuma uzlabošanās dēļ.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Acīmredzot cenas par sarunām tuvākos gadus vairs nesamazināsies tik mērķtiecīgi, kā līdz šim. Visdrīzāk mobilo sakaru operatori savā starpā konkurēs ar piedāvāto tarifu plānu kvalitāti, un arī šajā gadījumā klientiem tas ir izdevīgi,” klāstīja “Tele2” komercdirektors Jānis Spoģis.

“Gudriem.lv” aptaujas dati rāda, ka katrs trešais jeb 29,3% respondentu neuzskata bezlimitu tarifu par izdevīgu, neskatoties uz zemo cenu. Iedzīvotājus apmierina viņu pašreizējais tarifu plāns un, neskatoties uz plašajām reklāmas kampaņām, viņi netaisās to mainīt. Savukārt no 58,8% mobilo pakalpojumu abonentu, kas lieto bezlimitu tarifu, 23,6% uz to pārgājuši pavisam nesen, bet 35,2% pieslēdzās šiem tarifiem tiklīdz mobilo pakalpojumu operatori sāka tos piedāvāt.

Kā apgalvo “Bites” mārketinga vadītāja Kristīne Britāne, sākotnēji bezlimita tarifi lietotājiem šķiet ļoti pievilcīgi, bet tad, kad viņi sāk saprast, kas tajā ir iekļauts un par ko viņi maksā, bieži gadās, ka bezlimitu tarifs patiesībā nemaz nav piemērotākais.

“Cilvēki bieži pāriet uz bezlimitu tarifu, saprot, ka tagad viņi varēs runāt tik, cik vēlēsies. Tādā veidā tiek palielināts viņu ikmēneša rēķins. Acīmredzot tie 29,3% respondentu ir cītīgi izvērtējuši savus izdevumus un sapratuši, ka viņu ikmēneša rēķins par mobilajām sarunām var būt arī mazāks par bezlimita tarifa cenu, un tas ir pilnīgi pareizs lēmums,” norādīja Britāne.

LMT ir pirmais, kas ieviesa bezlimitu tarifu tirgū, un pašlaik to ir izvēlējušies vairāk nekā 200 000 klientu. Patlaban pāriešanas aktivitāte vairs nav tik liela kā tarifa parādīšanās brīdī, tomēr bezlimitu tarifa klientu skaits turpina pieaugt.

Aptaujā noskaidrots, ka 37,4% respondentu mobilo sakaru rēķins pēdējo trīs gadu laikā samazinājies 1,5 līdz pat divām reizēm, 23,3% – par 50%, 17,3% – vairāk nekā trīs reizes, bet 22% respondentu minējuši, ka viņu rēķins praktiski nav mainījies. Turklāt trešdaļa aptaujas dalībnieku būtu jau gatavi jau rīt mainīt savu operatoru, ja konkurenti piedāvātu cenas ziņā izdevīgāku variantu. Katrs piektais respondents apgalvo, ka pārietu pie cita operatora tikai sliktas savienojuma kvalitātes dēļ, bet 23% ir pārliecināti, ka nav iemeslu, kā dēļ būtu vērts mainīt mobilo sakaru pakalpojuma sniedzēju.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.