Foto-LETA

“Vaide”: šūt pēc citu zīmolu pasūtījuma nav izdevīgi 0

Tekstilizstrādājumu ražotāja SIA “Vaide” nostāja ir tāda, ka uzņēmums ražo produkciju tikai ar savu zīmolu, bet pēc citu zīmolu pasūtījuma neko nešuj, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja “Vaides” komercdirektors Vladimirs Šidlovskis. “Ja ir nopietns sadarbības līgums vismaz uz desmit gadiem, tad tam ir jēga, ja nav – tad tas ir riskanti. Tad visu laiku ir nestabilitātes sajūta,” sacīja Šidlovskis.

Reklāma
Reklāma
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Kokteilis
FOTO. Alla Pugačova pārvērtusies līdz nepazīšanai
Lasīt citas ziņas

Viņš skaidroja, ka šūšana pēc citu zīmolu pasūtījuma nozīmē, ka ir uzņēmums ar šūšanas iekārtām un darbiniekiem, kuram tiek piegādātas piegrieztnes, audumi un no tā tiek ražota produkcija. Produkcijas pašizmaksai būtu jābūt zemai, nav obligāti, lai tā konkurētu ar Ķīnas cenām, bet tai jābūt pietiekami zemai.

“Šajā gadījumā uzņēmums ir pilnībā atkarīgs no pasūtītāja lēmuma nākamajā brīdī izvietot pasūtījumus nevis Latvijā, bet, piemēram, Slovēnijā vai kur citur. Un tad ražotājam rodas problēmas – ar ko noslogot ražošanas jaudas, nodarbināt strādājošos. Pārorientēt uzņēmumu uz savas kolekcijas ražošanu ir diezgan grūti – nepieciešami modelētāji, konstruktori, eksperimentālais cehs un diezgan liels tehnologu skaits. Līdz ar to darbinieku skaits pieaug aptuveni par 30%, jāiegādājas daudz jaunu iekārtu – tas viss prasa diezgan apjomīgas investīcijas,” skaidroja Šidlovskis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jautāts, vai “Vaide” jau no darbības sākuma šuva tikai sava zīmola apģērbus, Šidlovskis atbildēja apstiprinoši, lai gan pirms gandrīz 20 gadiem uzņēmuma īpašnieki neesot domājuši, ka nosaukums “Vaide” izveidosies par zīmolu, tas notika pakāpeniski. Viss nopelnītais nepārtraukti ticis ieguldīts ražošanas attīstībā, līdz izauga nopietns, liels uzņēmums ar pazīstamu zīmolu.

“Latvijā tādu uzņēmumu nav daudz – lielākā daļa ir izveidojusies uz privatizētu padomju laika šūšanas uzņēmumu bāzes vai arī izveidojušies ar ārvalstu investoru ieguldīto līdzekļu palīdzību. “Vaide” izveidojās no nulles un bez jebkādām investīcijām no ārpuses. Šķiet, ka tagad starp trikotāžas uzņēmumiem, kuri ražo apģērbus ar savu zīmolu, esam vieni no tirgus līderiem. Protams, neapstrīdams tirgus līderis ir “Ogres trikotāža”, bet jāņem vērā, ka tas ir liels holdings, ar kuru sacensties “Vaide” nespēj. Ja šis holdings, piemēram, nolems atklāt tirdzniecības tīklu ar 50 veikaliem, tad viņi to arī izdarīs, kaut vai ziedojot visu holdinga peļņu,” skaidroja Šidlovskis.

Zīmols “Vaide” radies 1993.gadā Rīgā. SIA “Vaide” apgrozījums 2011.gadā bija 2,43 miljoni latu, kas ir nedaudz vairāk nekā 2010.gadā, kad tas bija 2,26 miljoni latu. Uzņēmuma peļņa 2011.gadā bija 56 548 lati, bet 2010.gadā – 55 148 lati, liecina SIA “Firmas.lv” informācija.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.