Pūce ierosina tramvajus “pavilkt tālāk”. Vai uz Berģiem un Ādažiem drīz brauksim ar tiem? 0
Turpinot diskusiju ciklu pirms pašvaldību vēlēšanām, TV24 studijā atbildi uz mūžseno jautājumu „Rīga gatava?” mēģina rast dažādu partiju pārstāvji. Šajā nedēļā Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV), Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Edvards Ratnieks (NA), Saeimas sekretārs (AS), partijas „Apvienotais saraksts” valdes līdzpriekšsēdētājs Edvards Smiltēns un partijas „Latvijas attīstībai” priekšsēdētājs Juris Pūce diskutē par Rīgas metropoli jeb galvaspilsētas sadarbību ar apkārtējām pašvaldībām. Diskusija TV24 ēterā jau šovakar pulksten 22.00!
Viņš stāsta, ka šobrīd VARAM ministrijā darbojas metropoles izveidošanas darba grupa, taču entuziasms diemžēl esot jūtams tikai no ministrijas un Rīgas pārstāvju puses, pārējie pašvaldību vadītāji neesot pārāk priecīgi par šādu ideju. Ķirsim šajā jautājumā, runājot par metropoles izveidošanu, oponē Edvards Smiltēns, norādot, ka šāda ideja bijusi jau 2020.gadā un Pierīgas pašvaldību vadītāji ar prieku sēdušies pie sarunu galda.
„Beidzot! Beidzot ir formāts, viņi teica, kurā mēs varētu apmainīties, piemēram, kaut vai ar datiem. Par to, cik bērnu ir Rīgas, cik citās pašvaldībās.” Taču rezultātā Rīga palika Rīga, bet tuvējās pašvaldības vien kaimiņi. Smiltēns ir pārliecināts, ka: „Vajadzēja šīs saimniecības apvienot un iegūt no tā sinerģiju.”
Aktualizējoties tēmai par Rīgas metropoli, aizvien aktuālāks kļūst arī sabiedriskā transporta jautājums, jo, kā zināms, Rīgā cilvēki cieš no pārmērīgas satiksmes, stundām stāv „korķos”, bet vēlmes braukt ar sabiedrisko transportu nav. Kā norāda Edvards Ratnieks – svarīga ir motivācija. Ja cilvēks zinās, ka sabiedriskais transports regulāri kursē ne tikai dienā, bet arī vēlu vakarā vai naktī, tad cilvēki brauks. Risinājums nāk prātā Jurim Pūcem.
„Ja sarunās ar pasažieru vilcienu nevar panākt vienošanos, tad Rīgā ir jābūt alternatīvai. Un tas ir – tramvajs! Jāvelk tālāk tramvajs! Uz Berģiem, uz Ādažiem… Vajag vilkt tramvaju uz Babīti. Tas nav tālu! Es nesaku, ka to tramvaju obligāti vajag, bet ir jābūt alternatīvai.
Taču – ja mēs ejam ar kategoriju, ka šobrīd neko nevaram izdarīt, ka pasažieru vilciens neko nedara, ka mēs varam vienīgi pāli iebūvēt Daugavas vidū, tad – jā – nekas nebūs,” skarbs izteikumos ir Pūce.
Savukārt Vilnis Ķirsis, minot kā piemēru Angliju un tās pilsētas Londonu un Mančesteru, kurā ir divu līmeņu pašvaldības, Pūces teiktajam iebilst: „Ar metropoli kopīgas intereses jāpārvalda kopīgi. Atceros, ka 2016.gadā bija OECD misija Latvijā, kas secināja, ka tieši sašķelto lēmumu pieņemšanas dēļ Rīga, Pierīga 30% sava potenciāla zaudē lēmumu pieņemšanā.” Raidījuma eksperts politologs Filips Rajevskis, klausoties vīru karstajās runās un viņus papildinot ar saviem secinājumiem un ierosinājumiem, beigās vien noteica, ka ļoti cer – šo jautājumu risināšana nevairos birokrātijas veidošanos…