Vai tiešām tam ir pierādījumi – jo lielāka skola, jo labāka izglītības kvalitāte? 98
Kāpēc šobrīd pastāv tik liela nepieciešamība optimizēt jeb likvidēt skolas ar izglītības kvalitāti. Vai tiešām ir kaut kāds būtisks apliecinājums tam, ka jo lielāka skola, jo labāka izglītības kvalitāte?
Patiesībā dati rāda tieši to, ka, ja skatāmies datus un skolēnu snieguma rezultātus, kādi tie ir lauku teritorijās uz vidējo skolēnu skaitu klasē, tad šis skaits ir zemāks, nekā ir skolēnu skaits mazpilsētās un valstspilsētās. Tā TV24 raidījumā “Uz līnijas” atzina Edīte Kanaviņa, IZM Izglītības departamenta direktore.
“Diemžēl jāsaka, ka skolēnu sniegums lauku teritorijas izglītības iestādēs ir zemāks, nekā tas ir mazpilsētās un pilsētas izglītības iestādēs. Šis tiek balstīts uz centralizēto eksāmenu rezultātu datiem,” atzīst speciāliste.
Dati gan gadu no gada atšķiras, bet tas, kas neatšķiras, tā ir starpība starp skolu skolēnu sniegumu lauku teritoriju izglītības iestādēs un administratīvajos centros, un valstspilsētās. Dinamika starp skolēnu sasniegumiem ir noturīga.
Pilsētās esošajiem skolēniem sniegums ir augstāks vienmēr.
Ja runājam par starptautiskiem pētījumiem, arī tajos uzrādās, ka skolēnu sniegums pilsētas skolās ir augstāks. Tam ir pamats un argumenti – tas absolūti nav rādītājs, ka skolotāju sniegums lauku teritorijās ir zemākas, pilnīgi noteikti ne.
Tas, ko mēs sadzirdam, esot pašvaldībās, saka Veisa –