“Vai tas nav absurds?” rīdziniece neapmierināta – kāpēc dažos maršrutos pazuduši zemās grīdas tramvaji? 39
Kā lasāms “Facebook” lapā “izdzirdēts Rīgā”, kādu rīdzinieci satrauc situācija ar tramvajiem. Viņa pauž neapmierinātību, ka līdz ar to, ka 7. tramvaja maršrutos tagad kursē zemās grīdas tramvaji, 11.tramvaja maršrutos vairs nav gandrīz neviena jaunā tramvaja.
Rīdziniere raksta: “Gan jau daudzi zina, ka pirms kāda nepilna mēneša 7.tramvaja maršrutā beidzot parādījās zemās grīdas tramvaji, kas ir ļoti apsveicami. Smieklīgākais šajā stāstā ir tas, ka kopš tā laika, 11.tramvaja maršrutā ir noņemti gandrīz visi zemās grīdas tramvaji un 90% no tiem tagad sastāda 80., 90. gados iepirktie tramvaji.
Tā teikt – skaista apmaiņa. Kur loģika? Vai tas nav absurds?”
Uz viņas ierakstu reaģēja vēl kāda rīdziniece, kura rakstīja, ka tāda pati situācija ir ar 1. tramvaja maršrutu.
“Jā, arī 1. tramvaja maršrutā liela daļa nomainīti… Vai kāds no Rīgas satiksmes var skaidrot situāciju? Vai tādēļ, ka 7. tramvaja maršrutā tagad var laist zemās grīdas tramvajus, nozīmē, ka citās līnijās tie vairs nav vajadzīgi?”
Kāds cits sociālo tīklu lietotājs pavaicāja, kas par vainu ir vecajiem tramvajiem, uz ko saņēma atbildi, ka ir jādomā arī par gados vecākiem iedzīvotājiem.
“Vecajiem cilvēkiem, tiem, kam vairs ceļgalos kājas nelokas, jaunajos ir iespējams iekāpt. Vecajos tā ir neiespējamā misija, tāpat kā vecajos vilcienos.”
Rīgas satiksmes pārstāvji, atbildot uz satraukumu par tramvajiem, informēja: “Šobrīd zemās grīdas tramvaji kursē nu jau trīs maršrutos – 1., 7. un 11. tramvaja maršrutā, līdz ar to – tajos visos kursē gan zemās grīdas tramvaji, gan vecā tipa vagoni.
Maršrutos tramvaji ir sadalīti vienlīdzīgi. Lai pasažieriem būtu vieglāk plānot savus braucienus, kustības sarakstos ir atzīmēti laiki, kuros katrā maršrutā kursē zemās grīdas tramvajs.
Lai nomainītu visus vecos tramvajus ir nepieciešami 48 jauni tramvaji. Kā liecina veiktās tirgus izpētes rezultāti, viena tramvaja cena ir no 3,5 līdz 4 miljoniem eiro. Papildus jāveic investīcijas depo un infrastruktūrā. Tāpēc tramvaju iegādei vajadzīgas ļoti lielas investīcijas.”