Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Valdis Semjonovs

Vai Rīga atkal slīkst atkritumos? 0

Pēc maija izskaņā piedzīvotajām pārmaiņām Rīgas atkritumu apsaimniekošanas sistēmā nepārslēgtu līgumu dēļ atsevišķās adresēs uzkrājas atkritumi, taču kopumā jaunā izvešanas sistēma strādā labi, uzskata Rīgas domes Mājokļu un vides departamentā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

No 20.maija Rīgā ir mainījusies ierastā atkritumu izvešanas kārtība, tāpēc iedzīvotājiem un uzņēmumiem bija jāslēdz jauni līgumi par atkritumu apsaimniekošanu.

Lai gan departaments un atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumi jau laikus aicināja iedzīvotājus pārslēgt līgumus un vienoties par pakalpojumu saņemšanu, daļa iedzīvotāju un uzņēmumu to atlikuši uz pēdējo brīdi, tādējādi radot situācijas, ka galvaspilsētā atsevišķās adresēs tiek kavēta pakalpojumu sniegšana.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aģentūra LETA novēroja, ka sociālajos tīklos iedzīvotāji dalās ar fotogrāfijām, kurās redzami neizvesti atkritumi.

“Kopumā pirmā nedēļa saskaņā ar jauno kārtību aizritējusi salīdzinoši labi, nodrošinot, ka pakalpojumi tiek sniegti nepārtrauktā režīmā un bez būtiskiem sistēmas traucējumiem,” norādīja pašvaldībā.

Saskaņā ar Mājokļu un vides departamenta Vides pārvaldes vadītājas Evija Piņķes teikto, līdz 20.maijam līgumus bija noslēguši kopumā 74% rīdzinieku, bet šobrīd pārslēgto līgumu skaits pārsniedzot 80%.

Šajās dienās operatoru klientu centros esot vērojams to klientu pieplūdums, kuri piesaka līguma slēgšanu “pēdējā brīdī”.

“Vēršam uzmanību, ka iesnieguma aizpildīšana vēl nav noslēgts līgums, jo operatori iesniegto informāciju pārbauda, un nereti tiek konstatētas kļūdas, tādēļ atkārtoti jāsazinās ar pieteicēju un jāveic labojumi, kas prasa papildu laiku,” atzīmēja Piņķe, norādot, ka noslēgts līgums arī nenozīmē, ka jau tajā pašā vai nākamajā dienā klientam tiks sniegts pakalpojums un viņa atkritumu konteiners tiks uzreiz iztukšots.

“Tāpat kā atverot kontu bankā, uzreiz neizsniedz maksājumu karti ar klienta vārdu/uzvārdu, arī atkritumu apsaimniekošanā ir jāveic noteikti priekšdarbi, lai pakalpojumu saskaņā ar līgumu varētu sniegt.

Reklāma
Reklāma

Tāpēc aicinām iedzīvotājus ar sapratni izturēties pret izmaiņām un ņemt vērā, ka pielāgošanās visām iesaistītajām pusēm prasa laiku,” pauda Vides pārvaldes vadītāja.

Mājokļu un vides departaments atgādina, ka operatoru nosūtītajos jaunajos atkritumu izvešanas grafikos ietvertie datumi var atšķirties no iepriekšējām izvešanas dienām un var veidoties arī ilgāki pārtraukumi. Piemēram, ja iepriekš atkritumi izvesti pirmdienās no rīta, tagad tas var notikt tikai otrdienas vakarā.

Iedzīvotāji tiek aicināti grafikā norādītajā dienā novietot konteinerus specializētajam transportam brīvi pieejamā vietā un arī iespēju robežās pašiem uzrakstīt uz konteinera precīzu adresi, kamēr no operatoru puses visiem galvaspilsētas konteineriem tiks pakāpeniski pārlīmētas uzlīmes.

Gadījumos, ja līgums nav noslēgts laikus, bet konteineri jau piepildījušies, iedzīvotāji ar atkritumu apsaimniekotājiem

var noslēgt atsevišķu vienošanos par atkritumu izvešanu uz pagaidu laiku.

Visi uzņēmumi Rīgas domei ir apliecinājuši gatavību atkritumu izvešanu nodrošināt pēc iepriekšējas pieteikšanās un rindas kārtībā.

Atkritumi var netikt izvesti gadījumos, ja šāda vienošanās nav bijusi, kā arī situācijās, ja grafikā paredzētajā atkritumu izvešanas dienā objekts bijis slēgts, konteiners nav pieejams līgumā norādītajā adresē, pieteiktajā atrašanās vietā vai norādītajā laikā.

Kā Mājokļu un vides departamentam norādījuši atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumi, tie šobrīd strādā pastiprinātā režīmā, lai pēc iespējas ātrāk atbildētu uz iedzīvotāju jautājumiem, izveidotu atbilstošus grafikus un izvestu konteinerus laikā vai, ja kādu iemeslu dēļ notikusi aizkavēšanās, iespējami ātrāk.

“Tiesa, šobrīd zvanu centros ir ilgāks gaidīšanas laiks nekā ierasts, tāpēc nepieciešamības gadījumā iedzīvotāji aicināti sazināties ar uzņēmumiem arī ar e-pastu starpniecību,” uzsvēra domē.

Iedzīvotāji vēl arvien tiek aicināti līgumus noslēgt pēc iespējas ātrāk. To var izdarīt elektroniski katra atkritumu apsaimniekošanas uzņēmuma mājaslapā vai klientu centros, ievērojot piesardzības pasākumus.

Noskaidrot savas teritorijas apsaimniekotāju var Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta mājaslapā.

Kā ziņots, no 20.maija Rīgā ir jauna atkritumu apsaimniekošanas kārtība, kas paredz, ka turpmāk pilsēta būs sadalīta četrās zonās, kurās pakalpojumus nodrošinās uzņēmumi SIA “Clean R”, SIA “Eco Baltia vide” un pilnsabiedrība “Lautus vide”, kuru veido atkritumu apsaimniekotāji SIA “Lautus” un SIA “Pilsētvides serviss”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.