Tiem, kas pirks jaunas 1

Ja ieklausāmies un ieskatāmies riepu ražotāju pavasara reklāmās – akcenti atkal zaļi. Slavētas tiek dažādu paveidu “eko” riepas, kas ripo par 10 vai 20% vieglāk, tātad degvielu patērē mazāk. Tādas riepas tiešām nu jau ir visiem vadošajiem ražotājiem. Bet tās – kā visas modes preces – ir dārgas. Un kā marketingā bieži gadās, reklāmu un prezentācijas autori aizmirst pieminēt – rites pretestība kopējā auto kustības energotēriņu bilancē veido vien 5 – 15 procentus (atkarībā no pārējiem auto parametriem). Ņemot vidējo (10), pārsvars sacensībā pārvēršas par manis piesaukto “mata tiesu”, jo desmitā daļa no 20 procentiem taču ir tikai divas simtdaļas. Tātad – nez vai šis “zaļais” arguments mūsu izvēlē būs izšķirošais. Kādi tad?

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Dilums, mūža ilgums? Svarīgi, protams. Varat pameklēt uz iecerētā pirkuma sāniem mērķējumu “treadwear”. Ja aiz šā vārdiņa redzamais skaitlis ir 300 – 400, ceriet uz ilgu un laimīgu kopdzīvi. Ļoti iespējams, ka dārgai slavenas markas riepai skaitlis būs mazāks – te diluma izturības daļa upurēta labākas saķeries vārdā. Varat to ņemt vērā. Varat neņemt, jo riepu komplekta mūžs Latvijā var būt vairāk atkarīgs no auto vadītāja prasmes, stila un veiksmes nekā no teorētiskiem indeksiem. Varat ieraudzīt skaitli 600 uz grūti nosakāmas izcelsmes riepas kādā universālā lielveikalā. Ņemt? Kā teicu ievadā – lemiet paši. Manuprāt, te upuris ir otrāds un izcilas stabilitātes īpašības gaidīt ir mazliet slimīgi optimistiski.

Kas varētu vinnēt Latvijas iedzīvotāju balsojumā “ar maku”? Rekomendācija dzimst šāda. Pavandieties internetā. Ieraudzīsiet – reizēm tiešām iespējams visslavenāko zīmolu riepas (iepriekšējo gadu modeļus) nopirkt ar milzu atlaidēm. Ja tāda iespēja gadās – es garām nelaistu. Protams, pārbaudītu (kā iepriekš mācīts) ražošanas laiku, jo arī nebrauktas riepas var būt vecas. Ja brīnumus nomedīt neizdodas – ejams zelta vidusceļš. Nu pietiek lojālam braucējam Latvijā ar “Sava”, kas, starp citu, nenāk no kādas tur kaktu darbnīciņas, bet gan no varenas “Good Year” koncerna rūpnīcas Slovēnijā, kas ražo arī riepas ar “GY” marku. Tā paša “Good Year” tehniskā uzraudzībā top lētākas (mazliet) “Fulda” un “Debica”. Mūsu zemītes ātrumiem nav nepieciešams “Bridgestone” spožums, pietiek ar tā atspulgiem “Nokian”, “Firestone”, “Dayton”. Un tā tālāk. Ja par kādu mazāk pazīstamu vārdu šaubāties – vaicājiet “Google”. Kas ir “Mabor”, piemēram? Dižā “Continental” atzars. Derēs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.