Tiem, kas brauks ar “ziemenēm” 1
Uzdrošinos apgalvot, ka (tāpat kā pērn) tādu būs daudz. Nepietiekama budžeta dēļ vai plānoti “piebeigdami” neradžotas ziemas riepas, kas nākamajā baltumā vairs pietiekami efektīvas nebūtu. Es arī (gan vēl viena iemesla dēļ – vasarā daudz braucu pa granti un mežu, kur ziemas riepas ir labākas par šosejai paredzētajām) būšu jūsu pulkā. Mūsu klimatā, mūsu ātruma limitos nav pamata uzskatīt, ka ziemas riepas vasarā būtu ļoti sliktas vai bīstamas. Tiesa – tās ir mazliet skaļākas, ekstrēmas bremzēšanas ceļš uz sausa, karsta asfalta tām mazliet garāks, rites pretestība un degvielas patēriņš nedaudz lielāks. Bet – dzīvot un mēģināt šādi ietaupīt var.
Riepas kalendārais vecums? Ar to tiekam baidīti. Daļēji pamatoti. Slikti (nepiemērotā temperatūrā, pārliekā sausumā, bez iesaiņošanas utt.) uzglabāta riepa tiešām daļu labo īpašību gadu gaitā zaudē. Bet – ja redzamu mehānisku bojājumu nav, tā ir un paliek piesardzīgi lietojama. Esmu vasarā braucis pat ar 10 gadus vecām. Atgādinu, ka riepas dzimšanas laiku var uzzināt, lasot rakstus uz sāniem. Jāatrod simbolu virkne, kas sākas ar DOT, tās beigās būs četri cipari, pirmie divi ir gada nedēļa, otrie pats gads. 3509 (attēlā), piemēram, tātad ir 2009. gada rudens sākums. Pieci gadi riepai ir gluži ciešams vecums. Vairāk? Vēlreiz – lēmums jāpieņem tev pašam. Likums šādu taupību neaizliedz.