“Katru mēnesi viens un tas pats!” Vai reiz pienāks diena, kad vairs nevajadzēs katru mēnesi iesniegt ūdens skaitītāja rādījumus? 93
Vai un kā tiek domāts par cilvēkiem, kuri katru mēnesi nevar iesniegt informāciju par saviem ūdens skaitītāju rādījumiem? Iemesli tam noteikti ir dažādi, bet viens no biežāk sastopamajiem – skaitītājs atrodas grūti aizsniedzamā vietā.
«Katru mēnesi viens un tas pats!» Šādi vārdi lasāmi vēstulē no mūsu portāla lasītāja, rīdzinieka, kuram ūdens skaitītājs atrodas zem zemes. Īpaši ziemas periodā regulāri iesniegt rādījumus viņam prasa zināmas grūtības.
Kad tas netiek izdarīts, tiek saņemti atgādinājuma zvani. Taču, viņaprāt, klientu serviss nepiekopj to laipnāko komunikācijas stilu, bet tas ir vīrieša subjektīvais viedoklis. Būtiskākais – rīdzinieks neizprot, kāpēc «Rīgas ūdens» neievieš automatizētu sistēmu, kas būtu milzīgs atvieglojums tik daudziem.
Pēc «Rīgas ūdens» pārstāvja sacītā, nav tā, ka darbs pie automatizētas sistēmas nenorisinās.
«Pašlaik uzsākta automātiskā komercuzskaites mēraparātu mezglu jeb skaitītāju rādījumu nolasīšanas (telemetrijas) ieviešana. Šāda sistēma tiks ieviesta arī vietās, kuras ir grūti pieejamas rādījumu nolasīšanai.»
Pašreiz risinās telemetrijas ieviešanas pirmā kārta, kas paredz aprīkot ar sistēmu daudzdzīvokļu namus. «Pēc sekmīgas pirmās kārtas norises un rezultātu analīzes tiks turpināts darbs pie nākamajām kārtām. To ietvaros ar attālināto datu nolasīšanu plānots aprīkot visus Rīgas ūdens valdījumā esošos komercuzskaites mēraparātus.»
Tomēr, kad telemetrijas sistēma varētu tikt ieviesta pilnībā un kad cilvēkiem vairs nevajadzēs katru mēnesi iesniegt rādījumus pašiem? Šī jautājuma sakarā «Rīgas ūdens» izvēlas pagaidām atturēties no precīzu termiņu sniegšanas.
Līdz tam cilvēki tiek lūgti iesniegt aktuālos datus katru mēnesi, lai varētu aprēķināt korektu sniegto pakalpojumu apjomu. Tas ir būtiski, jo palīdz arī atklāt slēptas ūdens noplūdes ūdensapgādes tīklos.