Vai Patērētāju tiesību aizsardzības likums aizsargā arī “Facebook” veiktos pirkumus? Vai tie ir droši? 3
Ļoti populāra iepirkšanās vietne šobrīd ir arī “Facebook” un citi sociālie tīkli, kur dažādās grupās iespējams nopirkt ļoti dažādas preces un pakalpojumus, taču bieži arī dzirdama pircēju vilšanās, jo prece nav bijusi atbilstošā kvalitātē vai pat vispār nav piegādāta.
TV24 raidījumā “Uz līnijas” komentāru par šo tēmu sniegusi PTAC direktore Baiba Vītoliņa, kura aicina sociālo tīklu lietotājus būt uzmanīgiem.
Viņa norāda – ja darījums sociālajos tīklos sarunāts ar kādu citu cilvēku, kuram tā nav uzņēmējdarbība, Patērētāju tiesību aizsardzības likums šādu darījumu neietekmē un pircēju nepasargā.
Vienlaikus gan “Facebook” ir arī daudz tirgotāju – dažādi mājražotāji, juridiskas personas -, uz kurām šis likums tomēr attiecas.
“Ja jūs “Facebook” vai kādā citā vietnē klikšķināt uz saitēm, ejat uz kādām mājas lapām, pastāv iespēja, ka dodaties uz kādu ārzemju portālu. Mums ir bijušas situācijas, kad vispār nevar saprast, ar ko cilvēks ir slēdzis līgumu. Maksāts ir uz kaut kādiem “Revolut” kontiem, nevar pat saprast, vai fiziskai vai juridiskai personai,” norāda patērētāju aizstāve.
Viņa arī rosina uzmanīgi skatīties, kādā mājas lapā esat nonākuši. Viens no pirmajiem signāliem, par ko vajadzētu pārliecināties, ir – vai mājas lapā ir norādīti kontakti otrai darījuma pusei.
Ja šādi kontaktu nav, ja ir pieejams vien mistisks konta numurs, jo darījuma jāizvairās, lai nepakļautu sevi riskiem, ka prece vai pakalpojums beigās nemaz netiks saņemts.