Vai par braukšanu reibumā ar elektroskrejriteni atņems autovadītāja tiesības? 64
Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) informēs par gaidāmajām izmaiņām Ceļu satiksmes likumā un Ceļu satiksmes noteikumos, lai mazinātu nelaimes gadījumu skaitu, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
Uz skatītāja jautājumu, vai elektroskrejriteņa vadītājam, kuram ir autovadītāja apliecība, ja viņš tiek pieķerts, braucot reibumā, tiks konfiscētas braukšanas tiesībās, TV24 raidījumā “Uz līnijas” atbild Aivars Aksenoks, Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs.
Šajos grozījumos, kas pašlaik tiek skatīti, tomēr tā nav, viņš norāda. Ir palielināts naudas sods par braukšanu reibumā, taču tiesības atņemtas netiek, bet, viņaprāt, tādai atbildībai ir jābūt.
Aģentūrā LETA saņemta ziņa, ka vairums nakts stundās cietušo elektrisko skrejriteņu vadītāju ir alkohola reibumā, otrdien žurnālistiem sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks, atsaucoties uz 2022.-2023.gada statistikas datiem.
Viņš teica, ka 2022. un 2023.gadā kopumā cietuši vairāk nekā 400 elektrisko skrejriteņu vadītāju.
Aksenoks arī pauda, ka Latvijā kopumā vēl joprojām negadījumos vairāk cieš velosipēdisti, taču cietušo elektrisko skrejriteņu vadītāju skaits strauji tuvojas velosipēdistu skaitam. Taču Rīgā cietušo elektrisko skrejriteņu vadītāju skaits jau pārsniedz cietušo velosipēdistu skaitu.
Šogad no janvāra līdz maijam ceļu satiksmes negadījumos cietis 91 elektriskā skrejriteņa vadītājs un 147 velosipēdisti. Vienlaikus 2022.gada attiecīgajā periodā cieta 64 elektrisko skrejriteņu vadītāji un 113 velosipēdisti.
Periodā no janvāra līdz maijam ievainoti 375 elektrisko skrejriteņu vadītāji, smagi ievainoti – 28, bet bojā gājis – viens. Savukārt velobraucēji ievainoti 496, smagi ievainoti – 55, bet gājuši bojā – 20.